Jihlava - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo opravovanou část dálnice D1 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem.
Opravy šesti kilometrů dálnice mezi Jihlavou a Velkým Beranovem začaly na podzim 2016. Rekonstrukce stála 590 milionů korun bez daně. Dělalo ji sdružení stavebních firem vedených Vodohospodářskými stavbami. Dalšími členy sdružení byly brněnská Firesta-Fišer a německá BT Beton-Technik.
Na Vysočině se ještě pracuje na opravě dalších tří dálničních úseků mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou na Ždársku, Hořicemi a Koberovicemi u Humpolce a Větrným Jeníkovem a Humpolcem.
Opravy dálnice mezi Velkým Meziříčím - východ a Lhotkou začaly na jaře 2017, modernizace celého úseku by měla být dokončena tento rok. Zakázku v hodnotě 698 milionů bez daně získaly firmy Colas CZ a Inženierske stavby.
Od jara loňského roku se opravuje i úsek mezi Hořicemi a Koberovicemi. Jde o zakázku za 841,8 milionu korun bez daně. Pracují na ni firmy firmy Eurovia, Colas a Eurovia Beton. Měly by také skončit letos.
Po dvou letech prací jsme dnes ráno otevřeli řidičům úsek dálnice D1 mezi Jihlavou a Velkýn Beranovem.
— Ministerstvo dopravy (@min_dopravy) August 13, 2018
Jedná se o první ze čtyř úseků, které zprovozníme během následujících 2 měsíců. Následovat budou úseky Velké Meziříčí – Lhotka, Hořice – Koberovice a Ostředek – Šternov. pic.twitter.com/PWkjdVpKS2
Opravy 13,6 kilometru dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly 15. března. Pracuje na nich sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Jde o nejdelší rekonstruovaný úsek dálnice mezi Prahou a Brnem. Součástí stavby za 1,75 miliardy korun bez daně jsou i protihlukové stěny poblíž obcí Slavníč a Skorkov a ekodukt, tedy přechod pro zvěř.
D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli modernizaci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich.