Dárcovský summit: Být vidět je také umění

vt, fd
30. 11. 2012 10:01
Dárcovský summit na Žofíně ocenil komunikační práce neziskových organizací
Sbírka komiksů s názvem "Ještě jsme ve válce" od Post Bellum zvítězila v kategorii Nejlepší integrovaná komunikace.
Sbírka komiksů s názvem "Ještě jsme ve válce" od Post Bellum zvítězila v kategorii Nejlepší integrovaná komunikace. | Foto: Vojtěch Marek

Vyhlášení výsledků soutěže Být vidět patřilo k hlavním bodům Dárcovského summitu, který hostil v úterý 27. listopadu pražský Žofín.

„Smyslem soutěže „Být vidět 2012" je nejenom ocenění kvalitních komunikačních prací našich neziskových organizací, ale také vzájemná inspirace. Tím, že ukážeme úspěšné příklady, pomůžeme přesvědčit ostatní, že zajímavé práce a aktivity je možné zvládnout i s velmi nízkým rozpočtem," říká Klára Šplíchalová, ředitelka Fóra dárců, které summit organizovalo.

Soutěž byla vyhlášena ve třech kategoriích - od nejlepší výroční zprávy přes nejlepší internetový projekt až po hlavní cenu za nejlepší integrovanou komunikaci. V kategorii nejlepší internetový projekt a nejlepší integrovaná komunikace soutěžily zvlášť neziskové organizace a firemní nadace a fondy. Novinkou pak bylo udělení speciálního ocenění „malý rozpočet" u integrované komunikace.

V kategorii Nejlepší výroční zpráva zvítězila organizace Apropo Jičín. Za Nejlepší internetový projekt považují porotci projekt Amnesty International „Udělej si test IQ". V kategorii Nejlepší integrovaná komunikace zvítězil projekt organizace Post Bellum „Ještě jsme ve válce". Porota vyzdvihla i nízkorozpočtovou komunikační kampaň organizace Fokus Labe s projektem Villa.

V sekci firemní nadace a fondy zvítězila v kategorii nejlepší integrovaná komunikace Nadace OKD s projektem „Sídliště žije" a nejlepším internetovým projektem se stal projekt „O2 Think Big", který přihlásila Nadace O2.

Tomáš Jindříšek vyhlašuje výsledky soutěže Být vidět 2012.
Tomáš Jindříšek vyhlašuje výsledky soutěže Být vidět 2012. | Foto: Vojtěch Marek

„Nejlepší v komunikaci jsou neziskové organizace ve výročních zprávách, které jim mimo jiné slouží jako hlavní propagační nástroj. Některé zprávy jsou hotová umělecká díla," vysvětluje Tomáš Jindříšek, spoluzakladatel agentury Dark Side a odborný garant soutěže. „Naopak zatím slabších výsledků dosahují organizace u nových médií, tedy webových stránek, sociálních sítí apod. Význačný posun probíhá v komplexních reklamních kampaních, kde neziskové organizace dokážou velmi efektivně znásobovat investované prostředky."

Členy poroty tvořili přední experti na marketing, komunikaci, design i zástupci neziskových organizací. Pořadatele i porotce potěšil velký zájem o účast. Do obnoveného ročníku soutěže obdrželi více než 70 přihlášek.

 

Právě se děje

Další zprávy