Praha - Už nejméně dva roky měli řidiči jezdit mezi Prahou a Karlovými Vary v celé délce po dálnici - alespoň podle plánů ministerstva dopravy z roku 2009. Ve skutečnosti je nyní hotovo jen zhruba 36 kilometrů z celkových sto patnácti.
Dnes začala stavba dalších deseti kilometrů mezi Novým Strašecím a Krušovicemi na Rakovnicku, jejíž součástí je i obchvat Řevničova a Krušovic. Tato část, rozdělená na dva úseky, má být hotová do srpna 2020.
"Hned začátkem příštího roku máme v plánu začít budovat obchvat obce Lubenec. Zbývajících osm dálničních úseků bychom chtěli zahájit během následujících pěti let," řekl dnes generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Na aktuální stavby má navázat úsek kolem Krupé na Rakovnicku, na kterém začnou práce podle předpokladů v roce 2019. Ve stejném roce by se mohlo začít stavět i na dalších dvou chybějících úsecích D6 ve Středočeském kraji, u Hořesedel a Hořoviček.
První krátká část "karlovarské dálnice" je v provozu už od osmdesátých let. Pak postupně přibývaly úseky hlavně od Prahy na západ - tehdy jako rychlostní silnice R6, tedy čtyřproudová komunikace s mírnějšími požadavky oproti dálnicím.
Od roku 2008 lze jet ze západního okraje Prahy souvisle po 32 kilometrech dálnice až k Novému Strašecí. Zbytek do Karlových Varů stále chybí, teprve loni přibyla krátká část mezi Lubencem a Bošovem. Současné plány hovoří o plném dokončení nejdříve v letech 2025 až 2026.
Rychleji se v uplynulém desetiletí rozjela stavba na opačném konci dálnice, která z Karlových Varů pokračuje do Chebu - obě města spojila čtyřproudová komunikace už v roce 2012.
Staronový ministr dopravy Dan Ťok (ANO) uvedl, že za uplynulé čtyři roky se dokončilo 96 kilometrů dálnic. Jen 33 kilometrů jsou ale zcela nové úseky, zbývajících 63 kilometrů tvoří modernizace a rozšíření D1. Nyní se podle Ťoka staví 85 kilometrů dálnic včetně dnes zahájené části D6, z toho ale 26,4 kilometru tvoří modernizace a rozšíření D1. Dále se v současnosti staví 48 kilometrů silnic prvních tříd.