Dálnice D49 na Valašsko se má začít stavět v září, uvedl Čunek

ČTK ČTK
Aktualizováno 30. 1. 2017 19:03
Výstavba dálnice D 49, která povede směrem na Valašsko a má se napojit na slovenskou dálniční siť k Púchovu, může začít v září letošního roku. Původně byla stavba zahajována již v roce 2008, brzdil ji ale nedostatek peněz a ekologičtí aktivisté.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Zlín – Stavba dálnice D49 od Hulína do Fryštáku, která má vést na Valašsko a napojit se na slovenskou dálniční síť k Púchovu, by měla začít letos v září. Novinářům to dnes ve Zlíně řekl hejtman Jiří Čunek (KDU-ČSL).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR stavbu zahajovalo už v září 2008, brzdil ji ale nedostatek peněz a ekologičtí aktivisté, kteří napadli vydané stavební povolení.

Stavba loni v listopadu coby prioritní dopravní stavba v zemi získala nové souhlasné stanovisko dopadu na životní prostředí, takzvaný posudek EIA. Resort dopravy musí kvůli starým posudkům, které EU přestala uznávat, zopakovat proces posuzování dopadů staveb u více než stovky rozpracovaných stavebních projektů.

Pro devět prioritních staveb vláda v Bruselu vyjednala možnost neopakovat celý proces, ale uskutečnit jen zjednodušené řízení. Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992.

"Zatím to vypadá, že všechny problémy s odvoláními skončí a že se začne kopat v září. Životní prostředí s ohledem na nějakého živočicha, zřejmě to bude křeček, stanovilo, že se může začít kopat až v této roční době, tedy až v září," uvedl Čunek. Mluvčí ministerstva životního prostředí Petra Roubíčková doplnila, že tuto podmínku stanovil krajský odbor životního prostředí, nikoli ministerstvo.

Do D49 by se měla letos podle ředitele zlínské správy ŘSD Karla Chudárka investovat miliarda korun. D49 je součástí evropské dopravní sítě TEN-T, na financování její stavby se mají podílet evropské fondy. Ekologové považují D49 za nepotřebnou a přírodě škodlivou. Politici by se podle nich měli spíše soustředit například na dostavbu obchvatů obcí postižených hlukem.

Na konci roku by měla začít také stavba jihovýchodního obchvatu Otrokovic na Zlínsku.

 

Právě se děje

Další zprávy