"Dovolujeme si Vás informovat o nestandardní události v rámci zpracování karetních transakcí uskutečněných na platebních terminálech. Z důvodu technické závady u dodavatele došlo u transakcí platebními kartami ČSOB v období 27. až 31. 1. 2021 k duplicitnímu zúčtování," upozornila banka obchodníky.
Peníze za transakce, které byly v daném období poslány obchodníkům na účet duplicitně, budou podle banky vráceny nejpozději do konce týdne.
"Ve stejném termínu budou prostředky navráceny držitelům karet," dodává ČSOB s tím, že požadavky na návrat zdvojených transakcí není nutné nahlašovat, dojde k tomu automaticky.
Podobné omyly se už v minulosti staly také některým dalším bankám, před několika lety například dvojí odečet způsobila sama karetní asociace Visa. Loni v červenci zase stejný problém řešila Česká spořitelna. Chyba v internetovém bankovnictví tehdy způsobila, že se platby klientům strhly dvakrát. Tentýž problém zaznamenala ČSOB i v roce 2010. Náprava následovala vždy nejpozději následující den.
ČSOB patří mezi největší tuzemské banky. Celá skupina ČSOB má přes čtyři miliony klientů. Patří do ní právě banka ČSOB, Hypoteční banka, Českomoravská stavební spořitelna, ČSOB Penzijní společnost, ČSOB Leasing a ČSOB Factoring.