Brno - Lokomotivy, které budou na českých železnicích konkurovat na rychlíkových tratích dosud monopolním Českým drahám, dostaly první firemní žlutý převlek.
Společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury představila vítězný návrh ze soutěže, kterou na podobu lokomotiv vypsala. Do soutěže přišlo 31 návrhů na podobu žlutých rychlíků.
RegioJet chce začít jezdit nejpozději do konce června příštího roku na trati Praha - Ostrava.
Lokomotivy za půl miliardy
"Za nejlepší vybrala návrh Petra Študenta z Brna. Ten do soutěže zaslal několik návrhů, které se vyznačovaly zajímavým grafickým řešením," uvedla firma na svém webu. Návrh není pro firmu závazný, grafici se jím ale mohou nechat inspirovat.
Kvůli vstupu na dálkové tratě RegioJet již nakoupila devět rychlíkových lokomotiv za více než půl miliardy korun.
Do Česka v říjnu firma dovezla tři lokomotivy vycházející z československé typové řady 163.
Od června z Ostravy
"Lokomotivy zakoupila společnost RegioJet od italského dopravce Ferrovia Nord Milano, který s nimi doposud částečně provozuje osobní dopravu v oblasti Milána (vlaky jezdící pod obchodní značkou LeNord). Poslední tři lokomotivy, které zatím stále zajišťují vozbu osobních vlaků v severní Itálii, dorazí do České republiky do konce letošního roku," uvedl mluvčí Jančurovy firmy Student Agency Aleš Ondrůj.
"Lokomotivy před zahájením provozu v Česku projdou technickými úpravami tak, aby vyhovovaly podmínkám pro provoz v České republice a současně dojde ke zvýšení jejich rychlosti ze 120 na 140 km/hodinu," uvedl Ondrůj.