Praha - Vlaky Leo Expressu zatím nejezdí obsazené ani z poloviny. Více než tři měsíce po zahájení provozu zůstává 55 procent sedadel volných.
Dopravce zatím ještě nemá vytvořenou zákaznickou bázi, jako například konkurenční RegioJet, zdůvodňuje to majitel společnosti Leoš Novotný.
Konkurenční RegioJet jezdí na stejné trase rok a půl a dlouhodobě uvádí stabilní obsazenost v téměř dvojnásobných hodnotách. České dráhy informace o obsazenosti vlaků nezveřejňují.
Lidé o nás zatím nevědí
"Bylo by naivní, kdybychom si řekli, že za měsíc budeme mít vlaky obsazené na 90 procent," uvedl Novotný s tím, že Leo Express sice nemá obsazenost jako jeho zavedenější konkurence, počet pasažérů se ale neustále zvyšuje. Roste prý i počet unikátních cestujících, kteří černým vlakem jedou poprvé.
Na vině je podle Novotného stále nízké povědomí o tom, že na tuzemském trhu tato alternativa ke státním Českým drahám a soukromému RegioJetu existuje.
Žádnou rozsáhlou marketingovou kampaň přesto dopravce neplánuje. Od konvenčního marketingu společnost ustoupila krátce po spuštění provozu loni na konci roku, kdy v omezené míře používala inzerci v tištěných periodikách. Do budoucna se chce spolehnout výhradně na online marketing a prezentaci v nádražních budovách.
Začátek roku bývá zpravidla pro dopravní společnosti slabší. Od poloviny února opět začínají jezdit studenti, kterým začíná výuka v letním semestru, což slibuje růst obsazenosti.
Další nárůst Leo Express očekává díky slevové akci pro držitele věrnostních karet Českých drah, kterým soukromý dopravce po celý březen nabízí cestování mezi Prahou a Ostravou za 95 korun.
Podívejte se, jak vypadá vlak Leo Express: