Maily mají vyvolat dojem, že je rozesílá spořitelna a vyzývají adresáty k prokliku na údajné internetové stránky banky s tím, že klienti mají zadat svůj bezpečnostní kód.
"Spořitelna klientům žádný mail nerozesílala a s klienty tímto způsobem nikdy o bezpečnostních parametrech nekomunikuje," uvedla mluvčí. "Pokud někdo z klientů na mail zareagoval, ať ihned kontaktuje linku 800 207 207 a účet zablokuje," uvedla mluvčí České spořitelny Klára Gajdušková.
Připomněla, že klienti by neměli na tyto maily reagovat. "Klienti by nikdy neměli reagovat na žádný prolink v těle zprávy, a pokud se chtějí přihlásit do internetového bankovnictví, měli by tak činit výhradně vypsáním www.servis24.cz do URL adresy," uvedla.
| |
|
Internetové bankovnictví využívá asi jeden milion klientů spořitelny.
Banky se brání
Minulý týden zaznamenala pokus o zneužití internetového bankovnictví Raiffeisenbank. Při přihlášení do internetbankingu se klientovi zobrazilo podvodné rozhraní, které jej vyzvalo k zadání hesla a cesty k takzvanému podpisovému certifikátu. Ten slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Banka uvedla, že při pokusu o podvod nebyl nikdo poškozen.
Podle Gajduškové je dnešní pokus už třetím masivním útokem na české banky za poslední rok. Tento typ útoku, zvaný phishing, se bude v budoucnu pravděpodobně opakovat častěji. "Je nepochybné, že počítačová kriminalita dále poroste," uvedla Gajdušková.