Praha - Skoro za deset miliard korun letenek prodali vloni domácí prodejci akreditovaní u mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) Přesné číslo je 9,6 miliardy Kč. Proti předešlému roku jde o šestiprocentní nárůst.
Informaci publikoval server Letuška.cz, který se na prodej letenek specializuje.
"Nárůst prodejů činí noví zákazníci, kteří jednak přesedlali z autobusové nebo osobní dopravy při svých cestách za dovolenou po Evropě ke stále levnější letecké dopravě a jednak jde i o nárůst cest za byznysem," uvedl ředitel serveru a místopředseda IATA v Česku Josef Trejbal.
Kvůli znatelnému snížení cen v letecké dopravě bude nárůst počtu prodaných letenek o něco vyšší než zmíněných šest procent, dodal.
Jen ČSA a Emirates mají podíl přes 10 procent
Největšího podílu z prodeje mezi aerolinkami působícími na českém trhu dosáhly podle Letušky České aerolinie s objemem prodeje 14,7 procenta. Druhé místo obsadil dopravce ze Spojených arabských emirátů - Emirates s 11 procenty, následován německou Lufthansou s osmiprocentním podílem.
KLM, Air France, Aeroflot a Delta Airlines mají všechny podíly od 5 do 6 procent.
IATA v Česku sdružuje na 80 akreditovaných agentur. Většinu prodeje letenek nicméně zprostředkovávají dva prodejci: portál Letuška.cz společnosti Asiana a brněnská Student Agency Radima Jančury.