Praha - Potíží Sazky, které vedly až k tomu, že na svých terminálech přestala dobíjet kredit mobilních telefonů, hodlá využít také obchodní řetězec Tesco.
V tiskové zprávě síť hypermarketů informovala, že od května zákazníkům nabídne možnost dobít si kredit přímo u pokladny. Službu bude možné využít u všech tří mobilních operátorů, tedy T-Mobile, O2 i Vodafone. Suma za dobitý kredit bude zahrnuta do celkové částky nákupu.
Dobíjení má být vcelku jednoduché. "Zákazník si na označeném místě vybere speciální aktivační kartu svého mobilního operátora s nominální hodnotou, kterou chce dobít. Tuto kartu předá pokladní a zadá do příručního terminálu, který se používá i pro platební karty, telefonní číslo, které si přeje dobít. Po potvrzení správnosti dobíjeného telefonního čísla terminál vygeneruje kód, který pokladní naskenuje do pokladny jako standardní zboží (a tedy součást celkového nákupu), a po ukončení transakce ještě předá zákazníkovi potvrzení o dobití z daného terminálu." popisuje způsob tisková zpráva Tesco.
Začne se za měsíc
"Pilotní provoz proběhne v Praze v šesti obchodech v průběhu května. S přechodem na ostrý provoz ve všech hypermarketech počítáme od června," plánuje marketingový ředitel Tesco Michal Štádler.
Tesco má v současnosti v České republice 158 obchodů.
Přestože mluvčí Tesca tvrdí, že jejich krok s potížemi Sazky a s tím, že dobíjení u terminálů Sazky nefunguje, nesouvisí, faktem je, že nejde vůbec o malý byznys. Mobilních telefonů, které fungují na předplacené telefonní karty, je v ČR přibližně pět milionů. V roce 2009 si jen u terminálů Sazky zákazníci mobilních operátorů dobili karty sumou zhruba deset miliard korun. Z toho měla Sazka provizi přibližně sedm procent, tedy přiližně 700 milionů korun.
V současné době podobnou službu jako Tesco nabízí také drogerie Rossmann. Vzrostl také počet transakcí při dobíjení v bankomatech a prostřednictvím dobíjecích kuponů.
Například ČSOB za poslední týden eviduje třetinový nárůst dobíjení předplacených karet v síti svých bankomatů. "Nárůst se rámcově pohybuje okolo 30 procent. Zvýšení logicky přisuzujeme tomu, že se na naše bankomaty přesunuli lidé, kteří si dříve dobíjeli kredit na terminálech Sazky," sdělil agentuře ČTK Martin Čížkovský, který je zodpovědný za síť bankomatů ČSOB a Poštovní spořitelny.