Tatra začíná novou éru. Používá motory a kabiny DAF

Radek Pecák Radek Pecák
8. 8. 2011 11:17
Do Tatry se dostane vodou chlazený motor
Foto: Tatra

Kopřivnice - Postupem času by se měla čerstvě představená novinka kopřivnické Tatry - model Phoenix, stát jejím nejdůležitějším modelem.

Ačkoli Tatra zůstává věrna své koncepci, tedy podvozku s centrální nosnou rourou, do vozu se dostává díky zahájené spolupráci s nizozemskou společností DAF Trucks řada nových technologií.

Konkrétně motor již nebude dosud Tatrou používaný vzduchem chlazený, nýbrž ho bude chladit kapalina. Objem motoru je 12,9 litru a jeho jednotlivé verze mohou mít výkon od 265 do 375 kW. Převodovka může být manuální i automatická.

Jelikož u tohoto vozu bude poprvé použito vzduchové odpružení všech náprav, může Phoenix dosahovat vyšších rychlostí - až 85 km/hod.

Uplatnění najde na stavbách i v dolech

Protože automobilka chce vůz nabízet firmám ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu, ale i v jiných průmyslových odvětvích, budou k dispozici verze 4x4, 6x6, 8x8 a nově také 8x6. 

Řidič v kabině, kterou také dodává nizozemský DAF, bude mít podstatně větší komfort než v současných tatrovkách. Například volant bude nastavitelný ve dvou osách, na přání lze dodat i automatickou klimatizaci. Do kabiny je možno umístit až dvě lůžka.

Přestože spolupráce s DAFem se týká řady oblastí, Tatrováci pokládají vůz za svůj: "Primárně jde o vůz značky Tatra. Vývoj i výroba jsou naše. Od společnosti DAF nakupujeme některé komponenty," uvedl pro šéf marketingu společnosti Tatra Martin Najzr.

Vůz se pak bude prodávat jak v prodejní síti Tatra, tak i DAF.

Cena zatím zveřejněna nebyla, ale Tatra chce oslovit potenciální zákazníky výhodnou nabídku 36 měsíční záruky (nebo 300 000 km) na hnací trakt vozidla, což je v současnosti v dané třídě vozidel nejvíce.  

 

Právě se děje

Další zprávy