Sportovní značky na lopatkách. Krize jim bere zákazníky

mah
9. 5. 2009 18:22
Zákazníci nechtějí utrácet a dávají přednost levnějším sportovním značkám.
Lepší výsledky očekávají firmy v příštím roce.
Lepší výsledky očekávají firmy v příštím roce. | Foto: www.adidas.cz

Frankfurt - Finanční krize si nevybírá. Postihla i proslulé sportovní značky. Firmy Adidas, Nike či Puma se v současnosti potýkají s výrazným propadem zisku. Rozhodly se tak k rázným krokům. Uzavřou některé své továrny, kanceláře a obchody. Chtějí totiž ušetřit.

Německému výrobci sportovního oblečení a obuvi firmě Adidas se propadl čtvrtletní čiský zisk o téměř sto procent. Před rokem za stejné období vydělala společnost 169 milionů eurů. Dnes je to „pouze" pět milionů eur. Přičemž managment firmy očekává, že se tržby budou nadále snižovat. Alespoň v tomto roce.

„Naše výsledky významně ovlivnil růst cen vstupů, vliv devalvace měn a náklady na restrukturalizaci," informoval agenturu AP šéf společnosti Adidas Hebert Hainer.

Další německý výrobce firma Puma musela kvůli nízkému zisku zavést v letošním roce krizová opatření. Poslední čtvrtletí minulého roku totiž činil propad zisku společnosti 77 procent. Tak špatný výsledek překvapil i samotné analytiky.

Evropa šetří a Amerika nesportuje  

Ani světová jednička ve výrobě sportovního oblečení firma Nike nezažívá podařenou sezonu. V březnu vedení firmy oznámilo, že kvůli špatným hospodářským výsledkům uzavře své čtyři továrny v Asii. Společnost se především potýká s nízkou poptávkou v Evropě.

Hospodaření Nike na rozdíl od jiných výrobců ekonomické krizi relativně odolávalo. Čím dál více zákazníků však není ochotno utrácet a odvrací se od dražších proslulých značek. Dokladem toho je desetiprocetní pokles objednávek na nové zboží na jaro a léto.

 

Právě se děje

Další zprávy