Mladá Boleslav - Automobilce Škoda Auto klesl za tři čtvrtletí čistý zisk o 24,7 procenta na 8,66 miliardy Kč.
Firma sice za devět měsíců prodala o 14,8 procenta aut více než loni, ale to nestačilo. Tržby především kvůli silné koruně klesly o 2,2 procenta na 158,1 miliardy korun, sdělil mluvčí firmy Jaroslav Černý.
Nejprodávanějším modelem se stala Škoda Fabia a Škoda Octavia. Mírně stoupl také prodej modelu Škoda Superb, jehož druhá generace byla tento rok úspěšně uvedena na trh.
Zisky mladoboleslavské automobilky budou pravděpodobně ještě více klesat. Kvůli dopadům světové finanční krize totiž před pár dny ohlásila zlevňování některých modelů.
"Ke zlevnění přikročila Škoda Auto v důsledku sílícího konkurenčního tlaku a prohlubující se hospodářské krize," komentovala plánované snížení cen mluvčí Škodovky Jana Skočdopolová.
Model Fabia s úsporným motorem 1,2 HTP/ 44 kW bude v základní verzi stát 229 900 namísto původních 249 900 korun. Zlevní i základní verze modelu Roomster (z 339 900 na 299 900 Kč) a luxusnější Superb, u kterého slevy dosáhnou v některých verzích až 100 tisíc korun.