Praha - Na více než trojnásobek zvýšila svůj čistý zisk mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Po výsledku 110 milionů eur v roce 2009 dosáhla loni čistého zisku 349 milionů eur, tedy asi 8,5 miliardy korun.
Tržby loni stouply o 22,4 procenta na 8, 692 miliardy eur. Už dříve Škoda informovala, že její prodeje se zvýšily o 11,5 procenta na rekordní počet 763 tisíc aut.
Česká automobilka loni těžila ze silného růstu poptávky na rozvíjejících se trzích v Číně, Indii a Rusku. Firmě se také dařilo rozvíjet vedoucí postavení na českém trhu. Za první dva měsíce letošního roku hlásí Škoda Auto nárůst prodeje o 25 procent na 132.100 vozů.
Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním kurzu růstu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu," uvedl předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland.
Škoda Auto, která patří do koncernu Volkswagen už dvacet let, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině. Do roku 2018 chce Škoda celosvětový prodej minimálně zdvojnásobit. Proto plánuje rozšířit nabídku modelů a posílit aktivity na mezinárodních trzích.