reklama
 
 

Škoda hlásí rekordní prodeje, v Indii se ujal Rapid

12. 7. 2012 13:33
Automobilka Škoda Auto prodala za pololetí rekordních 493 tisíc vozů

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto prodala v prvním letošním pololetí rekordních 493 tisíc vozů, o 8,4 procenta meziročně více.

Jen v červnu prodala 87 400 aut, což je druhý nejúspěšnější měsíc značky. Nejprodávanějším modelem byla opět Octavia v počtu 219 600 vozů.

Škoda Auto za prvních šest měsíců zaznamenala růst na všech hlavních trzích s výjimkou západní Evropy. Ve východní Evropě firma prodala více než 65 200 vozů, o 31,1 procenta meziročně více. Ve střední Evropě vzrostly prodeje o 4,6 procenta na 66 600 aut.

V Číně se prodalo více než 120 700 vozů Škoda s nárůstem o 7,6 procenta. Indie zaznamenala růst o 40,1 procenta, prodalo se tam 20 500 vozů, z toho necelé dvě třetiny představovala nová limuzína Rapid.

Nad trhem

Na trzích západní Evropy dodávky vozů české značky meziročně klesly o 0,7 procenta. Firma zde za letošní první pololetí prodala 195 400 aut. Podíl vozů Škoda se zde však podle mluvčího Jozefa Baláže zvýšil na více než tři procenta.

„Téměř ve všech prodejních regionech jsme se rozvíjeli lépe než trh a dále jsme zlepšovali svou dobrou pozici. Druhé pololetí však nebude jednoduché. Velmi pečlivě sledujeme trhy a počítáme s podstatně silnějším protivětrem," řekl předseda představenstva automobilky Winfried Vahland.

Nejprodávanější model Octavia v 1. pololetí zaznamenal nárůst prodeje o 9,7 procenta, Fabia s 133 600 prodanými vozy naopak pokles o 3,2 procenta.

Klesal prodej také modelu Superb, o 10,3 procenta na 56 900 aut. Terénní Yeti se prodával s meziročním nárůstem 28,6 procenta na 45 100 vozů. Vozů Roomster se prodalo 20 400, o 13,1 procenta více. Citigo, prodávaný v Evropě, zaznamenal prodej 5500 vozů a limuzíny Rapid firma v Indii prodala 11 800 kusů.

První obrázky Škody Rapid:

autor: ČTK | 12. 7. 2012 13:33

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama