Šéf Škoda Auto slíbil každý rok nový model a víc aut

Radek Pecák Radek Pecák
1. 3. 2011 9:05
Mladoboleslavská automobilka měla prezentaci na autosalonu v Ženevě
Designový koncept nové škodovky
Designový koncept nové škodovky | Foto: Skoda-Auto

Ženeva - Automobilka Škoda Auto plánuje vyrábět do roku 2018 dvakrát víc vozů než letos a v Ženevě, v první den prestižního autosalonu, také ukázala, jak by mohly některé vypadat.

Na pódium před zraky novinářů a motoristických expertů poprvé vyjel vůz označený Vision D - designová studie příštích výrobků mladoboleslavské automobilky.

Byla to show se vším všudy: s párou kolem brány, kterou přijížděl bílý vůz, přihlížejícími šéfy všech značek koncernu VW i pochvalnými slovy šéfa celé automobilky Winfrieda Vahlanda.

"Loni jsme vyrobili 762 tisíc vozů, letos jsme začali opět dobře. V únoru to je podle předběžných čísel 130 tisíc vozů, tedy solidní růst," pochlubil se Vahland v Ženevě.

Automobilka chystá největší modelovou ofenzivu v historii, chce každý rok ukázat nový vůz.

Jaké budou, napovídá nejen designová studie, ale několikrát se opakující slova šéfa představenstva Škody Auto. „Nejdůležitější je, že zachováme vynikající poměr ceny a výkonu," naznačil Vahland, že škodovka se bude držet v koncernu pověsti firmy, která trh zásobuje přiměřeně levnými vozy., tedy žádnou drahou extravagancí.

Cílem Škoda Auto je „solidní růst", jak uvedl Vahland. Za sedm let chce továrna s novým okřídleným šípem ve znaku pouštět do světa (hlavně do Evropy a Asie) 1,2 milionu vozů každý rok.

 

Právě se děje

Další zprávy