Ženeva - Automobilka Škoda Auto plánuje vyrábět do roku 2018 dvakrát víc vozů než letos a v Ženevě, v první den prestižního autosalonu, také ukázala, jak by mohly některé vypadat.
Na pódium před zraky novinářů a motoristických expertů poprvé vyjel vůz označený Vision D - designová studie příštích výrobků mladoboleslavské automobilky.
Byla to show se vším všudy: s párou kolem brány, kterou přijížděl bílý vůz, přihlížejícími šéfy všech značek koncernu VW i pochvalnými slovy šéfa celé automobilky Winfrieda Vahlanda.
"Loni jsme vyrobili 762 tisíc vozů, letos jsme začali opět dobře. V únoru to je podle předběžných čísel 130 tisíc vozů, tedy solidní růst," pochlubil se Vahland v Ženevě.
Automobilka chystá největší modelovou ofenzivu v historii, chce každý rok ukázat nový vůz.
Jaké budou, napovídá nejen designová studie, ale několikrát se opakující slova šéfa představenstva Škody Auto. „Nejdůležitější je, že zachováme vynikající poměr ceny a výkonu," naznačil Vahland, že škodovka se bude držet v koncernu pověsti firmy, která trh zásobuje přiměřeně levnými vozy., tedy žádnou drahou extravagancí.
Cílem Škoda Auto je „solidní růst", jak uvedl Vahland. Za sedm let chce továrna s novým okřídleným šípem ve znaku pouštět do světa (hlavně do Evropy a Asie) 1,2 milionu vozů každý rok.