Brno - Odříznout se od všudypřítomných reklamních sdělení je od dnešního dne zase o něco těžší. Tedy hlavně pro zákazníky T-mobile. Operátor totiž spustil pro své inzerenty nabídku „mobilní reklamy".
Nabízí jim, že rozešle jejich reklamu formou krátké textové, ale i obrazové zprávy, na mobilní telefony svých klientů. Za oslovení jednoho klienta zaplatí inzerent od 2,50 do sedmi korun.
"Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu," vysvětlil ředitel portálových služeb T-Mobile Michal Němec.
Operátor vyzdvihuje možnost oslovit prostřednictvím této reklamy přesně specifikovanou skupinu lidí. Lidé navíc na reklamu mohou ihned reagovat, ať už otevřením internetové stránky v mobilu, zavoláním na uvedené číslo nebo zasláním SMS.
Operátor slibuje: bombardování nehrozí
T-mobile slibuje, že základním pravidlem pro rozesílání mobilní reklamy bude maximální počet dvou komerčních zpráv do měsíce na jedno číslo.
"Rozhodně se nechystáme k plošnému bombardování našich klientů. Mohou také nabídku zasílání reklamy odmítnout. Buďto při podpisu smlouvy, nebo zavoláním na zákaznickou linku," upozornila mluvčí společnosti Martina Kemrová.
Těm, kdo si reklamní sdělení posílat nechají, žádná mimořádná odměna nekyne. Podle Kemrové se totiž ukázalo, že není potřeba.
"Těm, kdo se zúčastnili našeho pilotního projektu, jsme samozřejmě odměnu nabízeli. Když jsme se však zpětně ptali, co dostali, většinou si nedokázali vzpomenout. Hodnotou pro ně bylo samotné sdělení, exkluzivní aktuální informace, které dostali přímo oni," vysvětlila Kemrová.
Reklamu na mobilní telefon už v Česku doručoval například Vodafone. Studentům poskytoval SMS zdarma, pokud si nechali reklamu zasílat. O tom, že majitele mobilů tahle masáž čeká, se mluví už dva roky.