Vyplývá to z předběžného opatření městského soudu v Praze. Telecom si na Radiokomunikace soudu stěžoval v prosinci. Radiokomunikace již dříve uvedly, že považují stížnost za neopodstatněnou.
Podle Telecomu je srovnávací reklama na ADSL, ve které Radiokomunikace vyzývají klienty Telecomu, aby neplatili měsíční paušál, nekalou soutěží, protože přímo napadá jiného soutěžitele.
V reklamě se dobrodruh prosekává pralesem, ve kterém postupně ničí žlutá telefonní sluchátka. Reklama je provázena sloganem:
"Prosekejte se ke svobodě, neplaťte měsíční paušál Českému Telecomu".
Podle Telecomu reklama identifikuje jiného soutěžitele a přitom neobsahuje objektivní srovnání služeb nabízených oběma firmami. Navíc má klamat tím, že neuvádí, že přechod ke konkurenci je možný jen v menší části linek.
"Samotný fakt podání žaloby považujeme za absurdní důsledek snah Telecomu zadusit úspěšný nástup technologie pronájmu místního vedení, která ho začíná ohrožovat v tom nejcitlivějším místě, a také zastavit nástup skutečné liberalizace telekomunikačního trhu v ČR v praxi," uvedl šéf Radiokomunikací Miroslav Čuřín k žalobě.
Telecom v minulém roce v podobném případě dosáhl toho, že soud předběžným opatřením zakázal firmě Czech On Line pokračovat ve srovnávací reklamní kampani.