Reklama na internetu dále roste. Za měsíc už 0,5 mld

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
13. 6. 2012 11:12
Na prvních dvou místech jsou s náskokem Seznam a Centrum Holdings
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Ekonomika

Praha - Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy se v květnu zvýšila z dubnových 416 milionů korun na 497 milionů korun. V letošním prvním čtvrtletí se hodnota internetové display reklamy zvýšila meziročně o 18 procent na 999 milionů korun.

Vyplývá to ze zveřejněných výsledků průzkumu agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Největší částku v ceníkových cenách za zobrazovanou internetovou reklamu v květnu opět inkasoval Seznam.cz, na který připadlo 176 milionů korun. Druhé místo připadlo s 85 miliony korun společnosti Centrum Holdings a třetí byla mediální skupina Mafra s bezmála 70 miliony korun.

Centrum Holdings je mimo jiné vydavatelem deníků Aktuálně.cz a Insider, provozuje i druhý největší český e-mail a portál Centrum.cz.

Vloni se na internetu inzerovalo za 4 miliardy

Za celý loňský rok se hodnota internetové display reklamy snížila o zhruba čtyři procenta na 4,1 miliardy korun. Celková ceníková hodnota reklamy na internetu se pak zvýšila z 7,7 miliardy korun v roce 2010 na 9,58 miliardy korun.

Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny, protože nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery.

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 procenty. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 procent. Druhá byla tiskové inzerce s 31 procenty.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Reklamní agentura pomůže s reklamou.

 

Právě se děje

Další zprávy