Praha - Z hlediska tabulkových údajů o reklamě v televizích byl červen přelomovým měsícem. Podle výpočtů agentury Admosphere totiž televize Prima v tomto měsíci předstihla konkurenční Novu v hrubých investicích do reklamy. Čísla zveřejnil deník E15.
Podle údajů Admosphere přesáhly hrubé investice do reklamy na TV Prima v červnu 883 milionů korun, u Novy to bylo 852 milionů. U Primy byl vyšší i počet odvysílaných reklam - 18 931 ve srovnání s 15 008 na Nově.
Obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica ale upozorňuje, že tento údaj nelze zaměňovat s reálnými tržbami z reklamy.
"Hrubé investice do reklamy počítáme na základě ukazatele CPP, tedy ceny za jeden bod sledovanosti, který je u Primy už několik měsíců vyšší než u Novy. Výsledný údaj vzniká vynásobením CPP, sledovaností a počtem reklam. Výsledkem jsou hrubé ceníkové ceny. Ty reálné ale ovlivňuje ještě řada dalších faktorů," upozornil Hynčica.
Při reálném vyjednávání o ceně reklamy do hry totiž vstupuje systém bonusů či slev, které se stanici od stanice liší. Letní období je navíc na reklamním trhu o něco slabší než ve zbytku roku, což se může odrazit i na výhodnosti slev, které média nabízí.
Běžné je i to, že pokud stanice v době vysílání reklamy nemá nasmlouvanou sledovanost, odvysílá spot znovu, aby naplnila smluvní podmínky. Stejná pravidla platí i pro reklamu na internetu.