Praha - I když placení prostřednictvím mobilního telefonu testuje v Česku teprve pilotní projekt, uzavírání pojistek jeho prostřednictvím je podle pojišťoven stále častější.
V anketě mezi pojišťovnami to zjistila agentura ČTK. Tato možnost se týká zejména cestovního pojištění, u kterého podíl pojistek uzavřených přes telefon stoupá i s rostoucí oblibou chytrých telefonů.
"Prostřednictvím mobilního telefonu u nás cestovní pojištění uzavře až 100 lidí měsíčně. Svědčí to mimo jiné i o tom, že v Česku již existuje poměrně početná skupina lidí, která je otevřená alternativním způsobům pořizování služeb, ať už mluvíme o uzavírání cestovní pojištění přes mobil nebo třeba pořizování nákupů přes internet," uvedl marketingový ředitel ČSOB Pojišťovny Petr Kleiner.
Počet lidí, kteří si aplikaci bez uzavření pojistky alespoň vyzkoušeli, je od jejího spuštění více než 50 tisíc.
Česká pojišťovna umožňuje sjednání cestovního pojištění přes mobilní telefon od letošního srpna. V poslední době roste podle mluvčího ČP Tomáše Zavorala zájem klientů a větší rozšíření chytrých telefonů a nejnovější technická řešení tak pronikají i do pojišťovnictví.
Loni činila podle průzkumu společnosti GfK penetrace chytrých telefonů na českém trhu téměř 25 procent, podíl chytrých telefonů na nových prodejích je 60 procent.
Díky stále se zvyšující dostupnosti internetu není dnes problém sjednat cestovní pojištění prostřednictvím chytrých telefonů, přes které se lze připojit přímo do online sjednávací aplikace na internetových stánkách Generali, doplnil mluvčí pojišťovny Jiří Cívka.
Od prodeje cestovního pojištění přes sms se letos Generali přesunula jako první pojišťovna k prodeji cestovního pojištění přes sociální sítě, konkrétně přes Facebook. Do budoucna může podle prvních výsledků jít o zajímavý distribuční kanál.
"Za tři měsíce od spuštění aplikace, která umožňuje získat cestovní pojištění levněji pro sebe i pro své další čtyři přátele v rámci jedné smlouvy, využilo tuto možnost přes 2500 klientů," dodal Cívka.