Paroubek vs.zmrzlina. V souboji reklam vítězí Unilever

Zdeněk John
26. 7. 2010 11:39
Agentura sestavila žebříček útrat za reklamu. Vévodí mu Unilever, ale ČSSD byla nejpropagovanější značkou
Kampaň to byla mohutná (a drahá), ale do vlády ČSSD nepřivedla
Kampaň to byla mohutná (a drahá), ale do vlády ČSSD nepřivedla | Foto: Reuters

Praha - Nejvíc peněz do reklamy nalil ve druhém čtvrtletí letošního roku výrobce zmrzlin, rostlinných tuků, pracích prášků a dalších produktů Unilever. Nejvíce propagovanou značkou ovšem byla "ČSSD", tedy tehdy ještě Jiřím Paroubkem vedená sociální demokracie.

Vyplývá to z údajů, které nasbírala společnost Admosphere, o jejíž studii informoval web Patria s odvoláním na agenturu Mediafax.

Unilever Česká republika dal do reklamy od dubna do června zhruba 481 milionů korun, ČSSD v této době utratila 305,3 milionu. Společnost Admosphere přiznává, že částky nemusí přesně odpovídat skutečným sumám, které firmy a politická strana zaplatily, protože jejich výpočet bere v potaz pouze ceníkové ceny a nezohledňuje množstevní slevu.

Za Unileverem skončily ve výdajích na reklamu konkurenti z oboru: Henkel, následovaná firmou Procter & Gamble.

ČSSD byla nejpropagovanější jednotlivou značkou vůbec. "Ta měla nejintenzivnější kampaň ještě v předvolebním období na začátku druhého kvartálu," citovala agentura Mediafax ředitele společnosti Admosphere Karla Honzla. ČSSD v této kategorii překonala i známé značky jako je Lidl (273,3 milionu korun) či Vodafone (272,9 milionu korun).

Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a dalších médiích na území České republiky. Spolupracuje při tom s největšími asociacemi monitorujícími média či reklamní branži.

 

Právě se děje

Další zprávy