Praha - Nejvíc peněz do reklamy nalil ve druhém čtvrtletí letošního roku výrobce zmrzlin, rostlinných tuků, pracích prášků a dalších produktů Unilever. Nejvíce propagovanou značkou ovšem byla "ČSSD", tedy tehdy ještě Jiřím Paroubkem vedená sociální demokracie.
Vyplývá to z údajů, které nasbírala společnost Admosphere, o jejíž studii informoval web Patria s odvoláním na agenturu Mediafax.
Unilever Česká republika dal do reklamy od dubna do června zhruba 481 milionů korun, ČSSD v této době utratila 305,3 milionu. Společnost Admosphere přiznává, že částky nemusí přesně odpovídat skutečným sumám, které firmy a politická strana zaplatily, protože jejich výpočet bere v potaz pouze ceníkové ceny a nezohledňuje množstevní slevu.
Za Unileverem skončily ve výdajích na reklamu konkurenti z oboru: Henkel, následovaná firmou Procter & Gamble.
ČSSD byla nejpropagovanější jednotlivou značkou vůbec. "Ta měla nejintenzivnější kampaň ještě v předvolebním období na začátku druhého kvartálu," citovala agentura Mediafax ředitele společnosti Admosphere Karla Honzla. ČSSD v této kategorii překonala i známé značky jako je Lidl (273,3 milionu korun) či Vodafone (272,9 milionu korun).
Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a dalších médiích na území České republiky. Spolupracuje při tom s největšími asociacemi monitorujícími média či reklamní branži.