reklama
 
 

Novým rychlovlakem Railjet se Češi svezou v létě

12. 2. 2014 14:52
Všech sedm railjetů mají České dráhy dostat do konce listopadu

Praha - Cestující Českých drah se budou moci konečně svézt rakouským rychlovlakem Railjet. První soupravy dráhy od společnosti Siemens dostanou na přelomu dubna a května. Do provozu by měly být uvedeny v polovině roku.

Jak ve středu sdělil generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený, všech sedm souprav by měl Siemens dodat nejpozději do konce listopadu.

Od léta by měla být první souprava nasazená ve zkušebním provozu na trati z Prahy do Brna, Vídně a Štýrského Hradce. Cestující ale podle Zeleného rozdíl mezi zkušebním a běžným provozem nepoznají.

Celkem má státní dopravce za sedm objednaných jednotek zaplatit téměř 100 milionů eur. Část této sumy ve formě zálohy už České dráhy výrobci zaplatili ještě před měnovou intervencí České národní banky. Doplatek se ale kvůli oslabení koruny vůči euru prodražil o zhruba 100 milionů korun, dodal Zelený.

Další nebudou

Kromě sedmi objednaných souprav chystal bývalý management drah nákup dalších osmi vlaků za 2,8 miliardy korun. Tyto soupravy měly být nasazeny z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Nákup druhé vlny nicméně krátce po svém jmenování v červenci 2013 zastavil právě Zelený. Ten do ČD přišel s úkolem zastavit zadlužování společnosti. Důraz na úspory je zřetelný i z aktuální koncepce obnovy vozidlového parku, která předpokládá výrazně pomalejší tempo investic.

Nové jednotky mají podle Českých drah výrazně zvýšit komfort cestování na jedné z nejvýznamnějších železničních tepen procházejících Českou republikou. Obměna vozidel ale zvýší úroveň cestování i na vybraných vnitrostátních linkách, kam by měly být přesunuty stávající vozy, které dopravce na trase mezi Prahou a Vídní používá. Ty by se podle Českých drah mohly objevit například na linkách do Českých Budějovic nebo Chebu.

Railjety jsou netrakční soupravy (nemají vlastní pohonnou jednotku) schopné jet maximální rychlostí 230 kilometrů v hodině. Táhnout by je měly lokomotivy Taurus, které si ČD pronajímají od rakouských drah. Kapacita těchto vlaků je 442 míst k sezení. Z toho dopravce předpokládá šest míst v byznys třídě a dalších 42 sedadel v první třídě.

autor: ČTK | 12. 2. 2014 14:52

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama