Noviny zastavily propad reklamy, celý trh ztratil 2 %

ČTK ČTK
17. 1. 2014 14:29
Vyplývá to z aktuálních dat monitoringu inzerce v ceníkových cenách Admosphere.
Pan Vajíčko
Pan Vajíčko | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Tuzemský trh s reklamou loni mírně klesl. Bez zahrnutí rozhlasu, jehož srovnání není k dispozici, se trh meziročně snížil o dvě procenta.

Velký vliv na tom má televizní reklama, která především kvůli změnám v obchodní politice skupiny Nova, propadla o téměř osm procent. Vyplývá to z aktuálních dat monitoringu inzerce v ceníkových (nikoli skutečně realizovaných) cenách Admosphere.

Z ostatních mediálních typů zaznamenal mírný pokles tisk, naopak růst vykázaly internet a venkovní reklama.

Stejně jako v předchozích letech byl podle Admosphere nejprogresivnější internet. Ceníková hodnota využitého bannerového reklamního prostoru, monitorovaného v projektu AdMonitoring, vzrostla meziročně téměř o pětinu na 6,5 miliardy korun.

O téměř sedm procent meziročně vzrostla i souhrnná ceníková hodnota venkovní reklamy, takzvané out-of-home. Celkem tak loni zadavatelé reklamy vystavili ve všech kategoriích venkovní reklamy 4,27 miliardy korun podle ceníků.

Za stagnaci lze podle Admosphere označit vývoj v tisku, kde po dlouhodobém poklesu loni nastalo jen mírné snížení v řádu jednoho procenta z 17,65 miliardy na 17,46 miliardy korun.

Propad televize

Nejdramatičtější vývoj vykázal trh televizní reklamy. Poté, co televize Nova na začátku roku radikálně změnila svou obchodní politiku, řada klientů své rozpočty použila v jiných médiích a počáteční výpadek se již nahradit nepodařilo.

Podle aktuálního odhadu srovnávajícího ceníkové ceny lze propad televizní reklamy vyčíslit na 2,3 miliardy korun při konečné hodnotě reklamního prostoru 27,8 miliardy korun.

Admosphere zatím neumožňuje meziroční srovnání u rádií, což je způsobeno loňským přechodem na nezávislý monitoring a jeho rozšíření i o data z regionálních rozhlasových kampaní. Podle těchto dat byla hodnota rozhlasové reklamy loni 5,85 miliardy korun.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, kterou monitoring Admosphere sleduje, nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

 

Právě se děje

Další zprávy