Brno - Některé české banky si na komunikaci se svými klienty příliš nezakládají.
Na emailové dotazy klientů bank souvisejících s krizí na finančních trzích ve Spojených státech tak reagovaly do několika hodin pravidelně jenom čtyři české banky.
Zjistila společnost STEM/MARK, která prověřovala elektronickou komunikaci bank v Česku a na Slovensku.
Do dvou hodin ČS
Klienty, kteří do bank posílali dotazy, zajímal vliv krize na situaci v českých bankách, pojištění vkladů, možnosti výběru hotovosti a také změny podmínek poskytování hypotéčních úvěrů.
"Nejrychleji (maximálně do 2 hod.) na všechny dotazy reagovala Česká spořitelna. V průběhu téhož dne odpověděla mBank, Komerční banka a Volksbank. Ostatní banky poskytly odpovědi v různých časových intervalech, případně do několika dnů nereagovaly vůbec," uvedla společnost STEM/MARK.
Na otázku na opatření na ochranu klientů v případě krizových situací, hrozbu podobné události v Česku a oficiální vyjádření banky na internetu tak některé banky jako Poštovní spořitelna nebo Citibank neposlaly odpověď vůbec.
Společnost zároveň prověřovala elektronickou komunikaci bank s klienty. "Z výsledků čtvrtletního dotazování zákaznických center bank vyplývá, že nejvyšší úroveň elektronické komunikace s klienty dosáhla Česká spořitelna (e-CPI 89,3). Naopak nejnižší bodové indexové skóre (e-CPI 4,2) patří Citibank," uvedla výzkumná společnost.
Profesionální přístup
Ta prověřovala také to, jak si banky představují krizových situací - vybrána byla reakce na pád amerického dolaru v červenci 2008.
"Nejlepší postavení České spořitelny se projevuje již v profesionálně zvládnutém zdvořilém přístupu. Společně s Komerční bankou zároveň dosahují nejvyšší úrovně obsahové stránky emailových odpovědí, reagují promptně a na všechny zaslané dotazy," uvedla společnost ve shrnutí výsledků průzkumu.