Nejúčinnější reklamy byly na pojištění i na charitu

hp
12. 11. 2009 9:35
Agentura Mark BBDO získala v soutěži reklam tři ceny
Porota ocenila mimo jiné kampaň pro nadaci Člověk v tísni agentury Mark BBDO.
Porota ocenila mimo jiné kampaň pro nadaci Člověk v tísni agentury Mark BBDO. | Foto: Člověk v tísni

Praha - Jedničkou mezi reklamními agenturami, které umí vyrobit opravdu účinnou reklamu společnost Mark BBDO. Zvítězila ve třináctém ročníku pravidelného klání, které pořádá Asociace komunikačních agentur.

Získala tři zlaté ceny Effie z celkového počtu šesti za to, že dokázala vyrobit reklamy za desítky tisíc korun, které ovšem následně vydělaly miliony.

Agentura Mark BBDO získala ceny v kategorii nejefektivnějších reklamních kampaní za svou reklamu pro pojišťovnu Direct a kampaň pro nadaci Člověk v tísni a také v kategorii rychloobrátkové zboží, kde zvítězila se svou reklamou pro jogurty Müller.

"Během posledních let jsme upravili složení poroty, v níž většinu tvoří vedoucí pracovníci výzkumných agentur a zadavatelů. Ti dokážou velmi přesně oddělit zásluhy, které má inovace produktu, cenová nebo distribuční politika od přínosu marketingové komunikace vytvořené agenturou," uvedl pro Hospodářské noviny výkonný ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Janoušek.

Agentura Mark BBDO použila při propagaci své reklamy pro Direct i internetový server YouTube, kde ji umístila. Reklamu zhlédlo podle Hospodářských novin kolem jeden a půl milionu lidí jen během prvního měsíce, co se na YouTube objevila. Reklama, která ukazuje, jak jednoduše lze ukrást automobil, zvedla denní návštěvnost webových stránek pojišťovny z osmi set na devět tisíc.

Svou kampaní pro nadaci Člověk v tísni se agentuře podařilo zvýšit za půl roku počet nových přispěvatelů o patnáct set. Reklamou na jogurty Müller zase pomohla nejen prodat více jogurtů, ale také firmě zvýšit její podíl na trhu o dvě stě procent.

Asociace komunikačních agentur ocenila v soutěži ještě další reklamní agentury, mezi nimiž je například agentura Young & Rubicam za svou reklamu na jogurty Kostíci, jejichž prodej se za tři měsíce zvýšil o víc jak třicet procent.

V některých kategoriích ale porota své vítěze nenašla, takže v nich ceny neudělila. A to i přesto, že agentury letos do soutěže přihlásily sedmdesát kampaní.

 

Právě se děje

Další zprávy