Luxusní zboží zase táhne, tržby stouply o čtvrtinu

Veronika Skálová ČTK Veronika Skálová, ČTK
14. 10. 2010 13:27
Nejvíc roste zájem o drahé hodinky, ale stejně tak i o šampaňské nebo koňak.
Šmapaňské Dom Perignon propaguje v reklamě i Eva Herzigová.
Šmapaňské Dom Perignon propaguje v reklamě i Eva Herzigová. | Foto: Bleskově, Dom Pérignon

Paříž - Luxusní zboží je po krátkém útlumu v loňském roce opět v kurzu. Poptávka po drahém šampaňském, lihovinách a luxusních hodinkách vystřelila tržby francouzského výrobce luxusního zboží LVMH SA za třetí čtvrtletí o 24 procent vzhůru.

Koncern, který pod sebou sdružuje značky Louis Vuitton, Givenchy, Moët&Chandon, Dom Perignon, Hennesy nebo TAG Heuer, utržil za tři měsíce 5,1 miliardy eur, tedy v přepočtu asi 124,5 miliardy korun.

Srovnatelné tržby očištěné od vlivu nových akvizic a zisků z prodeje majetku vzrostly ve srovnání s loňským rokem o 14 procent, tedy o tři procenta víc než předpokládali experti. V loňském roce klesly tržby LVMH o tři procenta.

Potvrzuje se tak předpoklad, že trh s luxusním zbožím se po zásahu krize rychle otřepal a jeho oživení bude rychlejší, než se původně čekalo. Důvodem je mimo jiné i poptávka v Číně a vývoj směnných kurzů.

Největší podíl na rostoucích tržbách měla poptávka po hodinkách a špercích, která zvýšila jejich prodej o 22 procent, zájem o módu a kožené zboží značek Louis Vuitton, Fendi a Donna Karan stoupla o 14 procent.

Srovnatelné tržby z prodeje lihovin stouply o 17 procent především díky větší poptávce po exkluzivních značek vín i destilátů, především po koňaku Henessy v Asii.

 

Právě se děje

Další zprávy