Praha - Ekonomická krize, levná DVD v trafikách srazily v loňském roce tržby největšího českého řetězce s hudbou a filmy o 15 procent. Přesto se Bontonlandu podařilo snížit ztrátu ve srovnání s rokem 2008. Informovala o tom ČTK.
Tržby sítě prodejen poklesly na 376,4 milionu korun oproti utrženým 441,3 milionům v roce 2008. Ztráta společnosti ale klesla ze 7,1 milionu korun na 4,5 milionu v roce 2009.
Největší propad tržeb pocítil Bontonland ve svých 19 prodejnách u DVD nosičů, kterých si lidé koupili o 14,3 procenta méně než o rok dříve, ještě více poklesl zájem o multimédia - o 17, 4 procenta.
U CD nebyl pokles tak silný, pouze o 4,8 procenta a jediným zbožím, o které byl mezi lidmi větší zájem než dřív, byly Blu-ray nosiče, kterých se prodalo o 179 procenta víc než v roce 2008, což souvisí především s technologickým vývojem. Výpadek v tržbách z prodeje DVD však nemohly nahradit
Největším trápením řetězce byl však příliv levných filmů na DVD v trafikách. Ta téměř zastavila prodej katalogových filmových titulů.
"V souvislosti s prodejem příbalů v trafikách došlo k dalšímu poklesu průměrných maloobchodních cen DVD nosičů, a to i u novinkových titulů. To následně přispělo k dalšímu poklesu celkových tržeb," stojí ve zprávě.
Přestože Bontonland už v roce 2008 zavřel pět nejvíce ztrátových prodejen a loni dalších pět prodejen, které podle jeho propočtů nebyly dostatečně perspektivní, bude své impérium letos opět zmenšovat. Letos mají skončit prodejny v Brně, Karlových Varech a Českých Budějovicích, plocha největší prodejny v Paláci Koruna v Praze se zmenší, stejně jako plocha prodejny v centru Brna.
K úsporám má vedení Bontonlandu dobrý důvod - pro letošní rok totiž předpokládá pokles tržeb o dalších 15 procent. „S poklesem tržeb společnost počítá z důvodu přetrvávajícího propadu ekonomiky, celoplošného poklesu maloobchodních tržeb spojených se sníženou poptávkou po spotřebním zboží a dramatického propadu prodejů filmových DVD nosičů," citovala ČTK výroční zprávu.