Praha - Železničnímu dopravci Leo Express se po čtyřech měsících provozu začíná dařit dostat do svých vlaků lidi.
Jak zástupci společnosti v úterý informovali, v březnu se průměrná obsazenost spojů mezi Prahou a Ostravou vyšplhala na 70 procent.
Ještě v lednu se přitom firmě dařilo prodat jen něco přes třetinu všech nabízených lístků, v únoru pak 56 procent.
Kvůli rostoucímu zájmu cestujících se Leo Express pustil i do další expanze a oznámil, že nově budou jeho vlaky stavět dvakrát denně také v Karviné a Dětmarovicích. Na trase do hlavního města budou jezdit tuto delší trasu první ranní spoje (ve 4:08 a 6:08), v opačném směru pak vlaky, které opouštějí Prahu v 19:50 a 22:05.
Lidé nás už znají
Jak uvádí mluvčí společnosti Andrea Hofmanová, za vyšší poptávkou může stát několik faktorů. "Vzrostlo povědomí o Leo Expressu a našich benefitech, zvýšila se důvěryhodnost značky," vyjmenovává pro Aktuálně.cz.
Lidé podle ní více cestovali také o velikonočních svátcích, kromě toho si pasažéři zvykli na tzv. "zahradu cen" - tedy prodejní systém, v rámci kterého se ceny lístků podobně jako u letenek průběžně mění.
Prohlédněte si černý vlak Leo Expressu:
Dražší než loni
Stejně tak se už v únoru snažil šéf skupiny Leoš Novotný lákat na nižší ceny.
Ve skutečnosti ale lidé nyní platí za základní standard více, než když Leo Express v listopadu zahájil prodej jízdenek. V dubnu lístky z Prahy do Ostravy vyjdou na 199 až 319 korun, v prvním květnovém týdnu je nejlevnější lístek za 139 korun. Jen pro srovnání, původně to bylo 137 až 191 korun.
Pokud ovšem zákazník sežene některý z nejlevnějších lístků, tak jej cesta pořád ještě vyjde levněji než ve většině případů u konkurence. Jízdenky u Českých drah začínají na 210 Kč, RegioJet má v e-shopu mimošpičkové jízdné za 139 Kč, jinak cesta stojí od 239 korun.
Více než "na začátku" stojí také lístky do nejluxusnější premium class. V době zahájení ostrého provozu se pohybovaly mezi 553 a 836 korunami, nyní všechny až do poloviny května začínají na osmi stovkách.
Že Leo Express u této třídy ustupuje od nižších cen, potvrzuje i Hofmanová. "Důvodem je vytvoření férového rozestupu mezi nabídkou služeb jednotlivých tříd," komentuje s tím, že premium class má zajistit maximální komfort, zato o stupeň nižší business class je alternativou první třídy u Českých drah.
Novinky? Zatím neřekneme
V současné době Leo Express připravuje program pro stálé zákazníky. Podrobnosti ale zatím Hofmanová nechce prozradit, ani to, zda skupina chystá nějakou slevovou akci, aby zareagovala na jarní nabídku svých konkurentů.
Například České dráhy prodávají v Lidlu na první květnový týden slevy po celém Česku, kromě toho u nich lze do 3. května sehnat šedesátikorunovou slevu do Brna.
Leo Express konkuruje RegioJetu Radima Jančury a státním Českým drahám od prosince 2012. Provoz zahájil se třemi soupravami (a čtyřmi spoji denně v každém směru), postupně nasazoval další, aktuálně jich na nejvytíženější trase v Česku jezdí pět. Denně v každém směru vysílá sedm až devět vlaků.