Paříž/Praha - Největší světový řetězec rychlého občerstvení McDonald's dělá revoluční krok.
V Paříži zahájil provoz restaurace, kde lidé nedostanou hamburgery, které dosud k McDonald's neodmyslitelně patřily. Podle firmy jde o pilotní a zcela nový koncept, který má za několik měsíců ukázat, zda lidé na fast food bez hamburgerů přistoupí.
"Je to pro nás prototyp, experimentální laboratoř," uvedla viceprezidenta McDonald's pro Francii a jižní Evropu Isabelle Kuster.
Salát za sedm eur
V první restauraci bez hamburgerů, která stojí v pařížské čvrti La Défense, lidé dostanou různé druhy salátů v ceně kolem sedmi eur.
Deník Die Welt uvedl, že si zákazníci si mohou vybrat mezi více druhy salátů. Přidat si k nim mohou celkem 28 přísad, jako třeba ovčí nebo balkánský sýr, sušená rajčata či olivy.
A pokud se koncept osvědčí, chce McDonald's otevřít dalších dvacet podobných provozoven ve Francii. Ta je po Spojených státech pro řetězec druhým nejdůležitějším trhem na světě s obratem 3,6 miliardy eur.
Jde o další krok, který má zakazníky přesvědčit o tom, že řetězec je šetrný k životnímu prostředí. Už předloni rozhodla firma, že místo charakteristické červené barvy bude použita zelená.
Červené pozadí pro žluté logo se tak změnilo na zeleno, zelená převládá i v prodejnách řetězce.
Zelený místo červeného
"Po dokončení rekonstrukcí bude v interiéru převažovat spíše spousta zeleně než červená barva. Je to také důkaz úcty k životnímu prostředí," uvedl Holger Beeck z německé pobočky. První zelené provozovny firmy jsou už také v Česku a na Slovensku.
Firma se v poslední letech zaštiťuje tím, že se chová ekologicky a myslí na zdraví zákazníků. Loni se tak rozloučila s trans-mastnými kyselinami ve fritovacím oleji. Lidem nabízí zdravější stravu.
McDonald's v USA a Kanadě nahradil doposud používaný řepkový a slunečnicový olej směsí vysoce olejnatých slunečnicových a sojových olejů.