Praha - Dopady krize i vyšší spotřební daň v loňském roce tlumily chuť Čechů na piva z pivovarů skupiny Heineken.
Společnost oznámila, že spotřeba tuzemských značek, které zastřešuje, klesla v loňském roce o 4,1 procentního bodu, snížil se také export jejích značek s výjimkou Krušovic.
Krušovické pivo tvoří 44 procent z celého exportu Heinekenu z Česka a zvýšení jeho vývozu o 6 procent bylo ovlivněno příznivou situací v Rusku i expanzí na Slovensku.
Navzdory poklesu spotřeby se ale zvýšil zájem o novinky. "Rok 2010 byl pro nás ve znamení inovací, které tvořily 24 procent našich prodaných objemů. Abych jmenoval aspoň ty hlavní, jsou to především Maxilahve pro Zlatopramen, Starobrno a Březňák, Draughtkeg pro Krušovice a Heineken nebo náš výčepní systém Orion, díky kterému můžeme nabízet výhody tankového piva také menším restauracím a hospodám," uvedl generální ředitel skupiny v Česku Etienne Strijp.
Celkově společnost v Česku uvařila 2,3 milionu hektolitrů piva. Skupina ale upozornila, že i přes pokles domácí spotřeby si vedla lépe, než je průměr pivovarů za loňský rok. Podle Českého svazu pivovarů a sladoven se totiž spotřeba piva v Česku loni snížila o 7,9 procenta.
Skupina Heineken, která je třetí největší pivovarnickou firmou na světě, v České republice sdružuje pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice, Velké Březno a Krásné Březno.