Praha/Břeclav - Pivovar Heineken má zájem o nádražní restaurace Českých drah. Ty velké ve větších městech chce využít pro svůj nový gastronomický koncept Lokál.ka, napsal deník Insider v pátečním čísle.
První nádražní hospodu s interiérem stylizovaným do podoby vlaku otevřel Heineken v Břeclavi. "Rádi bychom v tomto projektu pokračovali. Momentálně sice nemáme v realizaci žádnou další nádražní hospodu, ale jen proto, že jsme zatím nezískali další vhodný volný prostor. Do budoucna nás nádraží zajímají, a pokud se břeclavský pilotní projekt osvědčí, rádi bychom Lokál.ky rozšiřovali do větší sítě," cituje Insider manažera rozvojových projektů Heinekenu Ladislava Pospíšila.
Nádražní Lokál.ka je náročná na prostor a hodí se pouze do větších nádražních budov. "Potřebujeme minimálně 350 metrů čtverečných, raději ale 500," uvedl Pospíšil.
Lokál.ka je v pořadí druhý tuzemský gastronomický koncept Heinekenu, kromě ní buduje síť krušovických hospod pod názvem Šalanda, stylizovaných interiérem a atmosférou do 30. let. Funkční jsou zatím čtyři, o dalších se jedná.
Heineken je světová pivovarnická trojka, na českém trhu drží 12 procent a také třetí pozici (za Prazdrojem a Staropramenem). V Česku působí od roku 2003, kdy koupil pivovar Starobrno, od té doby posílil o Krušovice (tato značka se stala v Česku jeho vlajkovou lodí) a skupinu Drinks Union.
Čtěte v placeném deníku Insider:
Co bude s nádražními restauracemi Českých drah? Kdo kromě Heinekenu je chce provozovat?