Praha - Mírné známky oživení vykazuje letos tuzemský reklamní trh. Ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy do listopadu objednaly, se totiž podle společnosti Atmosphere meziročně zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun.
Roste televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy zatím vykazují pokles.
Na televizní reklamu, která vzrostla o 14 procent, firmy a instuce vynaložily 26,3 miliardy korun. Hodnota reklamy v tisku naopak klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun.
Klesla i intenetová reklama - o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.
Nárůst podle údajů Atmosphere vykazuje venkovní reklama, která si ve srovnání s loňskem v ceníkových cenách polepšila o 14 procent na 2,9 miliardy korun.
Rozhlasové stanice měly letos pokles reklamních příjmů o 12 procent a hodnota je 1,043 miliardy korun. Nejvíce se letos snížila reklama vysílaná v kině, a to o 25 procent na 155 milionů korun.
Celkové tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se loni v Česku podle údajů společnosti Kantar Media snížily meziročně o 2,5 procenta. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy.