E-shop Mall.cz láká na dopravu zdarma. Má to ale háčky

Tereza Holanová Tereza Holanová
5. 6. 2013 18:50
Druhý největší internetový obchod ruší i poplatek za osobní převzetí u zboží od 1000 korun
Foto: Thinkstock

Praha - Mall.cz, druhý největší internetový obchod v Česku, ruší od června poplatky za dopravu. Podmínkou však je objednávka v hodnotě nejméně 1000 korun a platba předem přes internet.

"Minimální hodnotu objednávky jsme chtěli nastavit nízko," říká generální ředitel e-shopu Marek Liška. Uvedená částka se totiž podle něj nachází "hluboko" pod cenou průměrného nákupu.

Zrušení poplatku se nevztahuje na nákup přes dobírku, tedy placení v hotovosti při převzetí balíku. Na všechny dobírky se nadále vztahuje cena 40 korun (v případě TopTrans a Flexi-Komfort, které se využívají při přepravě nadměrných zásilek, pak 60 korun).

Pokud má zákazník zájem o bezplatnou dopravu, musí navíc počítat s dobou doručení dva až čtyři dny. Za nadstandardní expresní doručení se už platí 99 korun (v případě služeb TopTrans a Flexi-Komfort pak 399 korun).

Jak zjistil online deník Aktuálně.cz, končí také poplatky za osobního převzetí. "Pokud zákazník vydrží čekat dva až čtyři dny, může si zboží vyzvednout na jakékoliv prodejně zdarma," říká mluvčí firmy Michala Gregorová. Jak ovšem zdůrazňuje, týká se to opět jen nákupů nad tisíc korun. V ostatních případech zůstává cena 29 korun, kterou Mall.cz zavedl loni v září.

Hlavní konkurenti změny nechystají

Největší konkurenti zatím na podobnou celoplošnou změnu nelákají a ani se k tomu údajně nechystají.

"Dopravu zdarma nabízíme pravidelně u některého zboží," říká Jitka Součková z e-shopu Kasa.cz. Následně navíc dodává, že se jedná například jen o týdenní akci. O trvalém zrušení poplatků podle ní Kasa.cz neuvažuje.

Totéž říká i Marek Šalanda z CZC.cz. "Podobnou akci v nejbližší době neplánujeme, protože krok Mallu nevnímáme jako výraznější konkurenční výhodu," komentuje. E-shop podle něj láká zákazníky hlavně na osobní odběr zdarma a největší počet poboček.

Podobně se vyjádřil i největší internetový obchod Alza.cz. V současné době nabízí dopravu zdarma pouze u objednávek nad 15 tisíc korun.

"Dopravu platíte vždy a všude - rozdíl je jen v tom, jestli skrytě, nebo ne. Alza.cz se vždy chovala transparentně a do ceny zboží nikdy neskrývala další poplatky," vysvětluje mluvčí obchodu Karel Drda.

Chová se tedy podle něj konkurence jinak. "Znamená to jen tolik, že do ceny nepromítáme další náklady," dodává.

Mall.cz má mezi českými e-shopy druhé největší tržby. Ve fiskálním roce 2012 až 2013 utržil 4,4 miliardy korun, uvádí jeho mluvčí. Alza.cz, která se drží na vrcholu žebříčku, v roce 2012 utržila 7,6 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy