Frankfurt- Šok pro automobilový průmysl: tradiční výrobce kabrioletů Audi, Mercedes nebo Porsche společnost Karmann žádá o ochranu před věřiteli.
Všechno začalo v roce 1901, kdy Kláves Karmann vyrobil první automobil kabriolet, píše ve svém článku deník Die Welt. A firma dnes požádala v důsledku hospodářské krize o bankrotovou ochranu před věřiteli, dodává agentura AP.
"Je to vážná zpráva a smutný den," řekl mluvčí vlády v Dolním Sasku.
Chceme se zachránit
"Společně se soudem stanoveným konkurzním správcem budeme usilovat o to, abychom restrukturalizované skupině Karmann zajistili bezpečnou budoucnost a zachránili co nejvíce pracovních míst," uvedla firma.
Společnost Karmann v únoru ukončila smluvní produkci vozů Audi A4 a nyní jí zbývá pouze kontrakt na výrobu kabrioletů Mercedes-Benz CLK, jenž vyprší v polovině příštího měsíce, píše agentura Reuters.
A zpráva o stavu automobilky Karmann už vyvolala také reakce expertů. Podle profesora univerzity v Duisburgu Ferdinanda Dudenhöffera neudělala dolnosaská vláda pro záchranu firmy dost.
Předseda vlády Christian Wulff sedí v dozorčí radě automobilky Volkswagen a mohl se podle experta zasadit o zakázky pro Karmanna.
Karosárna už stojí
Firma Karmann už v únoru uzavřela karosárnu ve městě Rheine.
Ta je spojená především s výrobou kabrioletů a kupé značky Volkswagen. V roce 1949 začala firma vyrábět VW Brouk s karoserií kabriolet, následovaly VW Karmann Ghia, Scirocco, Golf Cabriolet a Golf III Variant.
Pro Porsche Karmann vyráběl modely 912 a 914, dále u jejich továren vyjížděl například Chrysler Crossfire, Kia Sportage, Fordy Escort Cabriolet a Escort RS Cosworth nebo BMW 2000 CS a 3,0 CS.