ČT mění přístup k reklamě, začne ji sama prodávat

ČTK ČTK
19. 7. 2013 16:52
Důvodem je pokles objemu reklamy v programech veřejnoprávní televize
Nové logo České televize
Nové logo České televize | Foto: Česká televize

Praha - Česká televize ukončí spolupráci s mediální agenturou Media Master a vůbec poprvé tak začne prodávat reklamu sama, v rámci svého obchodního oddělení. Důvodem je pokles objemu reklamy v programech veřejnoprávní televize.

"Je to poprvé v novodobé historii České televize, kdy se bude kompletní reklamní prostor prodávat v rámci obchodního oddělení České televize," uvedl obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek.

Snížení objemu reklamy a jiných obchodních sdělení ve veřejnoprávní televizi od října 2011 souviselo s novelou zákona, která televizi zakázala vysílat reklamu na kanálech ČT1 a na zpravodajské ČT24.

"Pro Českou televizi, stejně jako pro Media Master, již nebyla společná kooperace po omezení reklamního prostoru výhodná. Dohoda o jejím ukončení je tak logickým krokem, na kterém se obě strany shodly," poznamenal Chudárek. Česká televize podle něj začne na podzim s klienty jednat o obchodních aktivitách na příští rok.

Media Master podle svého šéfa Radka Jeneše nyní před sebou bude mít nové obchodní priority a cíle. "Chtěl bych České televizi popřát mnoho zdaru ve vlastních obchodních aktivitách a zároveň ujistit klienty i mediální agentury, že závazky uzavřené v rámci letošního roku budou dodrženy," uvedl Jeneš.

Media Master je nástupcem společnosti ARBOmedia.net, která veřejnoprávní televizi zastupovala v letech 2006 až 2010. Do roku 2005 byla mediální agenturou České televize společnost IP Praha.

Česká televize v loňském roce podle účetní závěrky utržila za prodej reklamního prostoru 81 milionů korun, 220 milionů jí vynesl sponzoring. V předchozím roce příjem z reklamy činil 279 milionů korun. Výnosy z reklamy na kanálu ČT2 jsou odváděny do Státního fondu kultury, peníze získané z reklamy na ČT sport jsou určeny na výrobu sportovních pořadů.

 

Právě se děje

Další zprávy