Praha - Představenstvo Českých aerolinií chystá radikální změnu ve fungování své dceřiné společnosti - cestovní kanceláře ČSA Airtours.
Firma ČSA Airtours je dlouhodobě ztrátová. A to i přesto, že množství lidí cestujících na dovolenou ve světě prudce roste. Cestovní kancelář národního dopravce dlouhodobě prodělávala především na příjezdové turistice. Za rok 2006 vykázala ztrátu více než pět miliónů korun.
Zatím v ČSA Airtours došlo k obměně vedení. Dosavadního výkonného ředitele Pavla Zelenku tento týden vystřídala Andrea Nuttall. "Nová strategie fungování ČSA Airtours by měla být známá během pěti týdnů," uvedla Daniela Hupáková, mluvčí ČSA.
Představenstvo národního dopravce tento týden také rozhodlo, že ČSA Airtours se v první fázi přestěhuje ze svého dosavadního sídla ve Štěpánské ulici do hlavní prodejní pobočky dopravce v ulici V Celnici. Zároveň se více začlení do marketingových struktur Českých aerolinií.
Na trhu se v této souvislosti objevily spekulace, že výdělečná část byznysu ČSA Airtours se začlení přímo do Českých aerolinií, a ta zbylá - ztrátová se pošle do likvidace. Tyto spekulace však Hupáková odmítá.
Čtěte více:
Kellner se chce zapojit do privatizace ČSA