Český cestovní ruch bude mít vlastní logo a maskota

Veronika Skálová Veronika Skálová
12. 7. 2009 20:15
CzechTourism vybíral symboly domácího cestovního ruchu.
Poštovní známka se porotě sice líbila, ale připadala jí jako symbol zastaralá.
Poštovní známka se porotě sice líbila, ale připadala jí jako symbol zastaralá. | Foto: Motýl Media Valašské Meziříčí

Brno - Obrozenou verzí starého přísloví "všude dobře, doma nejlíp" chce agentura CzechTourism lákat Čechy, aby objevovali krásy vlastní země. Reklamní agentury i nápadití jedinci navrhovali výstižný slogan, logo i maskota, který by v budoucnu mohl lákat na obzvlášť zajímavá místa a akce v České republice.

"Veřejné soutěže se zúčastnilo 67 soutěžících, kteří zaslali 105 návrhů na logotyp, 131 návrhů na slogan a 68 návrhů na maskota. Devítičlenná porota nakonec jednomyslně vybrala u každé kategorie tři vítěze," říká garant projektu Petr Kratochvíl.

Paradoxně však poštovní známku, která skončila na druhém místě v kategorii logotyp i maskot, porota nedoporučila k dalšímu využití.

"Diskutovali o tom, zda tento symbol v současné době elektronické komunikace vůbec ještě funguje," vysvětluje Kratochvíl.

A přiznává, že ani jeho favorit se dalšího zpracování nedočká. "Mou osobní jedničkou byl slogan: neseďte doma jako brambory. Maskotem byla sympatická brambora. Ale ostatním členům komise se to nezdálo," postěžoval si Kratochvíl.

Komise doporučila i úpravu vítězného maskota, písmena I, do přívětivějších barev.

Návrhy i s připomínkami nyní převezme profesionální agentura, která vzejde z výběrového řízení vyhlášeného na podzim. O dalším osudu návrhů pak rozhodne samotný CzechTourism.


 

Právě se děje

Další zprávy