Brno - Obrozenou verzí starého přísloví "všude dobře, doma nejlíp" chce agentura CzechTourism lákat Čechy, aby objevovali krásy vlastní země. Reklamní agentury i nápadití jedinci navrhovali výstižný slogan, logo i maskota, který by v budoucnu mohl lákat na obzvlášť zajímavá místa a akce v České republice.
"Veřejné soutěže se zúčastnilo 67 soutěžících, kteří zaslali 105 návrhů na logotyp, 131 návrhů na slogan a 68 návrhů na maskota. Devítičlenná porota nakonec jednomyslně vybrala u každé kategorie tři vítěze," říká garant projektu Petr Kratochvíl.
Paradoxně však poštovní známku, která skončila na druhém místě v kategorii logotyp i maskot, porota nedoporučila k dalšímu využití.
"Diskutovali o tom, zda tento symbol v současné době elektronické komunikace vůbec ještě funguje," vysvětluje Kratochvíl.
A přiznává, že ani jeho favorit se dalšího zpracování nedočká. "Mou osobní jedničkou byl slogan: neseďte doma jako brambory. Maskotem byla sympatická brambora. Ale ostatním členům komise se to nezdálo," postěžoval si Kratochvíl.
Komise doporučila i úpravu vítězného maskota, písmena I, do přívětivějších barev.
Návrhy i s připomínkami nyní převezme profesionální agentura, která vzejde z výběrového řízení vyhlášeného na podzim. O dalším osudu návrhů pak rozhodne samotný CzechTourism.