Praha - Ani otřes finančních trhů a hluboký propad tržeb téměř ve všech zemích neodradil maloobchodní řetězce od další expanze. Česko je mezi dvacítkou nejpopulárnějších destinací pro vznik nových poboček.
V průzkumu aktivity maloobchodních prodejců to zjistila společnost CB Richard Ellis, zahrnuto bylo celkem 220 největších obchodních řetězců. Řada z nich očekává v nadcházejících letech zlepšení situace a plánují vstoupit na nové trhy.
Část z nich směřuje spíše na „prověřené" trhy západní Evropy, ale druhá část hledá výhodu nižší konkurence v méně vyspělých ekonomikách.
Obchodníci plánují expanzi celkem do 56 zemí. Nejpopulárnější je mezi nimi Německo, kam by v následujících letech chtělo vstoupit 47 procent expandujících řetězců. Následuje Francie, Španělsko a Polsko.
Česká republika, která láká 22 procent rozrůstajících se řetězců, skončila na dvanáctém místě, sousední Slovensko je čtrnáctou nejpopulárnější zemí.
Nakupující se tedy mohou těšit na příchod nových značek, ale i rozšíření působnosti těch, které už znají.
„Některé značky byly doposud zastoupeny v České republice pouze prostřednictvím distributorů a nyní plánují přímý vstup na český trh," uvedl Tomáš Beránek z pražské pobočky CB Richard Ellis.