Češi šetří a nákupy z eshopů vyzvedávají osobně

ČTK ČTK, Věra Tůmová
3. 2. 2012 11:30
Zákazníci eshopů chtějí šetřit na poštovném. Eshopy kvůli tomu otevírají další kamenné pobočky
Foto: Thinkstock

Praha - Stále více zákazníků tuzemských internetových obchodů si objednané zboží chodí osobně vyzvednout, aby nemuseli platit poplatky za dopravu či čekat i několik dní na jeho doručení.

Internetové obchody proto v Česku rozšiřují síť svých kamenných poboček a vznikají i místa specializovaná na vydávání zboží nakoupeného v e-shopech.

"Podle našich výzkumů využilo loni osobní odběr přibližně 52 procent nakupujících na internetu. Pokud by měl e-shop pobočku v blízkosti bydliště nebo zaměstnání zákazníka, pak by mělo zájem o osobní odběr více než 92 procent nakupujících," sdělil ČTK Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Zájem o osobní odběr podle Demutha postupně roste i kvůli tomu, že Češi na internetu stále častěji nakupují levnější zboží, takže nechtějí platit relativně vysoký poplatek za poštovné.

Pobočky se už vyplatí

Kamenné pobočky proto postupně otevírají všechny velké internetové obchody, jako je například Mall.cz, Kasa.cz či T.S. Bohemia.

"Rostoucí podíl zákazníků preferuje při on-line nákupech osobní odběr. Po otevření kamenné prodejny Kasahouse v Praze na Černém Mostě došlo k výraznému nárůstu osobních odběrů zboží, a to v řádech stovek procent," uvedla marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková. Obchod Kasa.cz má nyní tři kamenné pobočky.

Lidé si mohou zboží objednané na internetu za poplatek vyzvednout také ve zhruba dvou desítkách pražských samoobsluh Žabka.

Síť výdejních míst pro internetové obchody buduje i portál Uloženka.cz, který začal spolupracovat s internetovým srovnávačem Heureka.cz. Všechny pobočky Uloženky.cz, kterých je nyní v Česku a na Slovensku pět, budou označeny logem HeurekaPoint.

"Do budoucna počítáme s rozvojem těchto míst i o další služby, jako je poskytování nadstandardního servisu, rozšiřování otevírací doby nebo možnost reklamace přímo na HeurekaPointu," podotkl Tomáš Hodboď ze srovnávače Heureka.cz.

Obliba internetových obchodů v posledních letech roste. Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci vzrostly na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy více než v roce 2010.

Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

 

Právě se děje

Další zprávy