České Budějovice - Budějovický Budvar loni uvařil 1,34 milionu hektolitrů piva, což je o dvě procenta meziročně více. Vyvezl nejvíce piva ve své 117 let dlouhé historii. K zákazníkům v 58 státech ho putovalo 657 tisíc hektolitrů. Celkové tržby pivovaru loni vzrostly o pět procent na 2,1 miliardy korun.
Celkové tržby pivovaru za pivo loni vzrostly asi o 100 milionů korun na 2,1 miliardy korun, což je meziročně pětiprocentní navýšení.
"Budvar zvýšil výstav o dvě procenta, což je lepší výsledek, než jakého loni dosáhl český pivovarský průmysl. Podle aktuálních odhadů Českého svazu pivovarů a sladoven činil nárůst české produkce piva asi 1,5 procenta," uvedl mluvčí pivovaru Petr Samec.
Na nárůstu výstavu měl hlavní podíl světlý ležák Budweiser Budvar, který je vlajkovým produktem pivovaru a jehož prodej vzrostl o téměř pět procent. Velmi výrazně - o 19 procent - se zvýšil i prodej světlého ležáku Pardál Echt.
V roce 2012 uvedl pivovar na tuzemský trh světlý kvasnicový ležák Pardál Echt a jablečný cider Somersby, realizoval řadu inovací spotřebitelských obalů, provedl zásadní změny v marketingové komunikaci a založil dceřinou společnost na Slovensku.
"Dařilo se nám v zahraničí i v tuzemsku. Loni jsme dosáhli nového historického rekordu v exportu piva a upevnili jsme naši pozici české exportní dvojky," uvedl obchodní ředitel pivovaru Robert Chrt. K zákazníkům v 58 státech putovalo 657 000 hektolitrů budvarského piva, tedy nejvíce v jeho 117 let dlouhé historii.
Klíčovým teritoriem pro Budvar podle Chrta zůstává západní Evropa. Spotřeba piva tam sice dlouhodobě klesá, ale prodej českobudějovického piva se neustále zvyšuje. "Například v Německu, které je naší nejdůležitější exportní zemí, jsme loni prodali nejvíce piva v historii," upozornil ředitel.
V období 2006 - 2012 zvýšil Budějovický Budvar objem exportu o 18 procent. V tuzemsku navýšil pivovar prodej piva značek Budweiser Budvar a Pardál o více než dvě procenta.
Podívejte se: Hledání ztraceného času po hospodách