V Evropě rostou nová nákupní centra, Česko ztrácí

Ilons Víchová
3. 11. 2011 5:07
Plochy obchodnbích center v Evropě se rozrůstají. K prvnímu červenci letošního roku je v Evropě 135 milonů metrů čtverečních, kde lidé nakupují
Oslavte to!: Za každý úspěch se odměňte, ale rozhodně ne jídlem! Ne jen proto, že se vám povedlo shodit, ale kvůli psychickému přístupu. Jídlo se nesmí stát útěchou, odměnou a jediným cílem našeho života. Raději si dopřejte nové (menší!) oblečení, cédéčko, kosmetiku a podobně. A rovnou si stanovte další cíl- úspěch pomáhá k dalšímu úspěchu.
Oslavte to!: Za každý úspěch se odměňte, ale rozhodně ne jídlem! Ne jen proto, že se vám povedlo shodit, ale kvůli psychickému přístupu. Jídlo se nesmí stát útěchou, odměnou a jediným cílem našeho života. Raději si dopřejte nové (menší!) oblečení, cédéčko, kosmetiku a podobně. A rovnou si stanovte další cíl- úspěch pomáhá k dalšímu úspěchu. | Foto: Profimedia.cz

V Evropě přibývá nákupních center. Oproti loňskému roku se jejich plocha zvětšila o šestadvacet procent. Světová krize tento nárůst pouze pozastavila, ale od roku 2010 je opět znát vzestup.

V Evropě za polovinu letošního roku bylo dokončeno více než dva miliony metrů čtverečních nových nákupních center. Takové množství bylo postaveno za celý rok 2010. Celkem vyrostlo jedenasedmdesát nových obchodních center, Česká republika ovšem patří mezi deset evropských zemí, kde v prvním pololetí letošního roku nebylo otevřeno žádné. Developeři to ovšem doženou, protože do konce roku otevřou šedesát tisíc metrů čtverečních nových prostor.

Na rok 2012 se v Evropě plánuje otevření téměř šesti miliónů metrů čtverečních plochy pro nákupní centra. V České republice jsou plánovaná nákupní centra OC Lihovar v Říčanech, Forum Nová Karolína v Ostravě. Návštěvníci v roce 2012 navštíví Futurum Hradec Králové, které čeká rozšíření, dále pak zavítají do obchodního centra Breda & Weinstein v Opavě. V tom samém roce by měla být dokončená Galerie Moritz v Olomouci a Géško Ostrava.

Obchodní centra v Čechách staví především zahraniční investoři. U projektů, které nejsou ve velkých městech nebo větších lokalitách, musí developeři počítat s tím, že jejich provoz po nějakou dobu povedou sami. Kupci se ukazují až v momentě, kdy je prokazatelný úspěch obchodu.

Objem investice do maloobchodních prostorů v Evropě je v první polovině téměř dvacet miliard eur. V České republice se ke konci třetího čtvrtletí nakoupilo za 841 milionů eur.

 

Právě se děje

Další zprávy