V Evropě přibývá nákupních center. Oproti loňskému roku se jejich plocha zvětšila o šestadvacet procent. Světová krize tento nárůst pouze pozastavila, ale od roku 2010 je opět znát vzestup.
V Evropě za polovinu letošního roku bylo dokončeno více než dva miliony metrů čtverečních nových nákupních center. Takové množství bylo postaveno za celý rok 2010. Celkem vyrostlo jedenasedmdesát nových obchodních center, Česká republika ovšem patří mezi deset evropských zemí, kde v prvním pololetí letošního roku nebylo otevřeno žádné. Developeři to ovšem doženou, protože do konce roku otevřou šedesát tisíc metrů čtverečních nových prostor.
Na rok 2012 se v Evropě plánuje otevření téměř šesti miliónů metrů čtverečních plochy pro nákupní centra. V České republice jsou plánovaná nákupní centra OC Lihovar v Říčanech, Forum Nová Karolína v Ostravě. Návštěvníci v roce 2012 navštíví Futurum Hradec Králové, které čeká rozšíření, dále pak zavítají do obchodního centra Breda & Weinstein v Opavě. V tom samém roce by měla být dokončená Galerie Moritz v Olomouci a Géško Ostrava.
Obchodní centra v Čechách staví především zahraniční investoři. U projektů, které nejsou ve velkých městech nebo větších lokalitách, musí developeři počítat s tím, že jejich provoz po nějakou dobu povedou sami. Kupci se ukazují až v momentě, kdy je prokazatelný úspěch obchodu.
Objem investice do maloobchodních prostorů v Evropě je v první polovině téměř dvacet miliard eur. V České republice se ke konci třetího čtvrtletí nakoupilo za 841 milionů eur.