Komunikace se stavebním úřadem by se měla brzy velmi zjednodušit. Ministerstvo pro místní rozvoj v současnosti připravuje projekt digitalizace týkající se procesů související se Stavebním zákonem. Elektronická platforma vznikne i díky přispění Evropské unie.
eGovernment, čili elektronizace veřejné správy, občanům přináší snadnější komunikaci s úřady. Datové schránky, kontaktní místa Czechpoint či základní registry eliminují čas strávený běháním po úřadech. Nabízejí možnost vše vyřídit na jednom místě nebo v pohodlí domova. To se týká i projektu přípravy digitalizace procesů v oblastech územního rozhodování a plánování, stavebního řádu a stavebního řízení.
V rámci elektronizace a omezení administrace bude možné získat stavební povolení přes internet. „Také se zjednoduší komunikace mezi jednotlivými stavebními úřady a lidé nebudou muset dlouho čekat na vydání různých dokumentů, vše bude možné vyřídit elektronicky," zní z Ministerstva pro místní rozvoj.
Projekt byl zahájen v březnu 2011, ukončení se předpokládá v únoru 2012. Celkové náklady projektu se vyšplhají na téměř 44 milionů korun, 85 procent nákladů bude hrazeno ze strukturálních fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.