Praha - Metrostav, který náleží k předním stavebním společnostem v České republice, posílil svou pozici na trhu nyní znovu také v segmentu dopravních staveb. Podařilo se mu totiž získat většinový podíl ve stavební firmě DSH - Dopravní stavby, která sídlí v Brně. Tiskové agentuře ČTK transakci potvrdil mluvčí Metrostavu František Polák.
Hlavním bonusem akvizice DSH mohou být pro Metrostav nejspíš speciální technologie, které se využívají při výstavbách mostů, silnic a veřejných komunikací, v železničním či letištním stavitelství.
Největší chloubou brněnské společnosti DSH jsou tak v současnosti stavby jako například protihlukové clony na rychlostní komunikaci R48, silnice I/11 Komárov - most či výstavba dálnice v úseku Kroměříž východ - Říkovice.
Metro i Blanka
Silnou pozici v dopravním stavitelství má Metrostav již dlouhodobě v hlavním městě. V Praze nyní například dokončuje výstavbu dalších úseků trasy metra zelené linie A. Další rozsáhlou pražskou stavbou je pak například již proslulý tunel Blanka.
Prohlédněte si návštěvu tunelu Blanka z posledního dne otevřených dveří v naší fotogalerii.
Podle agentury ČTK Metrostav také nedávno s dceřinou firmou Subterra uspěl v tendru na rekonstrukci železniční tratě Plzeň-Rokycany, kdy si za stavbu řekl o 3,97 miliardy korun. Konkurenční Skanska ale podle ČTK tvrdí, že v základní verzi podala levnější nabídku ona a proto se proti výsledkům vývěrového řízení odvolá, napsal první říjnový čtvrtek deník E15 citovaný agenturou.
Čistý zisk Metrostavu v roce 2011 byl 704,5 milionu korun. To představuje meziročně mírný pokles. Tržby firmy naopak vzrostly o 1,2 procenta na 21,5 miliardy korun.
Většinový podíl v Metrostavu kontroluje společnost DDM Group. Metrostav je od roku 1990 právním nástupcem národního podniku, který vznikl na začátku 70. let. Metrostav loni zaměstnával v průměru 3106 lidí.