Foto: Tunel má zpoždění. Praha podtunelovaná, Blanka zasypaná

Foto: Tunel má zpoždění. Praha podtunelovaná, Blanka zasypaná
To je jen zlomek toho, co se povedlo vytěžit tunelářům z nejdražšího tuzemského tunelu.
Již loni měl přivádět statisíce automobilů přímo do centra Prahy.
Bagrovat se začalo v roce 2007 s rozpočtem 20 miliard korun. Dnes se odhaduje zprovoznění na jaře 2014 a cena by neměla přesáhnout 40 miliard korun.
Projekt však sahá do hluboké normalizace, s dálnici se počítalo už při přestavbě holešovického nádraží. Tenhle průjezd pod kolejemi tu čeká už čtyřicet let.
Foto: Ludvík Hradilek
Ludvík Hradilek Ludvík Hradilek
24. 4. 2012 11:30
Díry tunelu Blanka jsou vyraženy, jizvy na povrchu se zalévají betonem.

Největší tunelový městský komplex je v Praze. Jmenuje se poeticky Blanka. Projekt vrcholné normalizace, proti kterému se veřejně protestovalo už v osmdesátých letech, se své realizace dočkal až ve vrcholné fázi tunelování, za vlády ODS v Praze. Díry jsou vyraženy, jizvy na povrchu se zalévají betonem. Za dva roky by se tisíce automobilů měly dostat až k Pražskému hradu.

 

Právě se děje

Další zprávy