Za měsíc začíná ženevský autosalon. Řada značek chybí, Škoda chystá RS do zásuvky

Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 2. 2020 6:02
Ženevský autosalon platil v Evropě za ten dost možná nejdůležitější. Koná se na neutrální půdě, navíc na začátku nového roku, takže si dlouhá léta jen málokdo dovolil na výstavišti Palexpo chybět. Letošní ročník tak bude v mnohém přelomový. Řada značek už dopředu oznámila, že se automobilového svátku, který odstartuje za měsíc, nezúčastní. I tak jsme zmapovali, jaké největší novinky se tam ukážou.
Foto: Peugeot

Četné absence

Přehled velkých ženevských novinek nemůžeme začít jinak než výčtem absentujících výrobců. Už loni jich pár bylo, zdaleka jich ale ne tolik. Tak například bude chybět celý koncern PSA, tedy Citroën, Peugeot a Opel, s výjimkou luxusní značky DS. To naznačuje, že by právě ona mohla představit nějakou světovou premiéru. Nejvíce se spekuluje o limuzíně DS 9 se základem v Peugeotu 508.

Svou absenci z loňského roku si také zopakují Ford, Mini, Jaguar Land Rover nebo Volvo. Naopak nováčky jsou v tomto ohledu Nissan, který se v posledních měsících potýká s propadem prodejů a dalšími problémy, Lamborghini, které se zaměří na speciální akce při představování novinek, či Maserati, Subaru, SsangYong a Mitsubishi. Naopak po roce se na plochu výstaviště Palexpo vrátí Hyundai.

Neúčast výrobců je dlouhodobým trendem světových autosalonů především v Evropě (ačkoliv v posledních letech už ne výlučně). Značky prezentují svá auta jinak, na speciální akcích pro novináře a následně například roadshow pro zákazníky. Mají tak jistotu, že se novinka neztratí v záplavě dalších. Anebo zkrátka pro výstavu nemají žádnou velkou novinku a neměly by tak čím zaujmout - tak svou neúčast ostatně, mimo dalších důvodů, pro web Carscoops vysvětlil například zástupce Peugeotu. Nutné je také poznamenat, že účast na výstavě stojí miliony eur, takže v době vysokých pokut za nadlimitní emise CO2 jde pro mnohé výrobce o relativně postradatelný výdaj.

 

Právě se děje

Další zprávy