Za měsíc začíná ženevský autosalon. Řada značek chybí, Škoda chystá RS do zásuvky

Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 2. 2020 6:02
Ženevský autosalon platil v Evropě za ten dost možná nejdůležitější. Koná se na neutrální půdě, navíc na začátku nového roku, takže si dlouhá léta jen málokdo dovolil na výstavišti Palexpo chybět. Letošní ročník tak bude v mnohém přelomový. Řada značek už dopředu oznámila, že se automobilového svátku, který odstartuje za měsíc, nezúčastní. I tak jsme zmapovali, jaké největší novinky se tam ukážou.
Foto: Aiways

Kdo zaujme místo absentujících?

Přes četné omluvenky se příznivci aut nemusí bát, že by v Ženevě nebylo k vidění nic nového. Místo po velkých jménech zaplní někteří malosérioví, či v Evropě jen neznámí výrobci. K vidění tak budou například modely čínské značky Changan, která navazuje na jiného čínského výrobce GAC, jenž se prezentoval na pařížském autosalonu v roce 2018, či Wey a Hongqi z loňského frankfurtského autosalonu. Na obou akcích také chyběla řada renomovaných automobilek.

K vidění budou i modely další čínské značky Aiways, která se mimo jiné elektrickým SUV U5 prezentovala už loni (letos bude k vidění konečná evropská podoba). Mezitím stihl vůz dostat tříhvězdičkové hodnocení v nárazových testech Euro NCAP. V Ženevě jej ve světové premiéře doplní elektrický koncept U6ion.

Vůbec největší plochu ale zabere testovací okruh v hale číslo 7. Pořadatelé tam postaví 456 metrů dlouhou trať, na které se má prohánět celkem 48 ekologických aut. Nebudou chybět elektromobily, plug-in hybridy, hybridy, auta na vodík nebo zemní plyn. Zájemce o testovací jízdu bude mít deset minut a na výběr z modelů značek Aiways, Audi, BMW, DS, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Porsche, Renault, Seat, Škoda, Smart, Toyota a Volkswagen. Nutná je nicméně předchozí registrace a na sedadle spolujezdce bude vždy sedět zkušený expert. Uprostřed okruhu potom bude i odpočinková zóna s restauracemi pro 300 lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy