"Celkově lze kvůli odstávkám v březnu a dubnu očekávat propad výroby v Česku až o 170 000 motorových vozidel, tedy zhruba o 12 procent celkové roční produkce, toto číslo bude navíc v průběhu roku 2020 dále narůstat," uvedl prezident sdružení a člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar.
Škodovka vyrobila od ledna do března 213 575 vozů, což znamená pokles o 7,7 procenta, v TPCA klesla produkce o 9,4 procenta na 53 233 vozů a v Hyundai se snížila o 23 procent na 56 100 vozů.
Všechny automobilky ve druhé polovině března přerušily výrobu. Hyundai od 14. dubna znovu vyrábí, Škoda Auto počítá s opětovným zahájením produkce 27. dubna a TPCA 4. května.
Výrobce nákladních aut Tatra dodal na trh 306 vozů, produkce autobusů se od ledna do března zvýšila o 8,4 procenta na 1284 vozidel. Produkce motocyklů u jediné tuzemské značky Jawa klesla o 80 procent na 118 strojů.
Epidemie nemoci covid-19 bude mít výrazný vliv na výrobu osobních vozidel po celém světě. I kvůli následné recesi klesne o více než 20 procent na zhruba 71 milionů aut. Ve výhledu to uvádí poradenská společnost LMC Automotive.
Kvůli propadu, který bude mnohem prudší, než se čekalo na počátku roku, letos automobilky vyrobí o 19 milionů vozů méně, uvedla firma. Poradenská společnost zároveň varovala, že pokles může být ještě výraznější v závislosti na tom, jak rychle se zotaví hlavní regiony.
Pokles odbytu vozů v Severní Americe a v Evropě bude vrcholit v dubnu a oživení ekonomiky po pandemii podle LMC patrně v následujících měsících nebude rychlé.
V Číně, odkud se koronavirus začal šířit, už znovu běží většina závodů na výrobu aut. Země nyní očekává pokles výroby jen o 12 procent.