Jak vybrat ojetinu? Volba motoru ušetří desetitisíce, rozdíl v cenách modelu překvapí

Martin Frei Martin Frei
12. 1. 2023 5:58
Že výkonnější motor stojí víc peněz a diesel vyjde dráž než benzin, není nic nového. Jak ale auta stárnou a ztrácejí hodnotu, mění se i rozdíly mezi nimi. A zůstávají překvapivě velké navzdory tomu, že ojetých vozů je málo a poptávka po nich stoupla. Kdyby bylo na trhu opravdu zle, musely by i méně atraktivní verze zdražit. K tomu ale nedošlo, a tak můžete při koupi stále dost ušetřit.

K levnější koupi je jistě třeba slevit z nároků na dynamiku či kulturu chodu. Opustit naopak musíme zaběhnuté představy o standardních poměrech cen. Důvody, proč je jedna verze auta levnější než jiná, totiž nemusejí zapadat do obecných zákonitostí. U každého modelu může být příčina jiná, jak ukazuje následující výběr.

Foto: Eva Srpová

Škoda Fabia III: Diesel není levný náhodou

Stálice českého trhu už je na trhu ve čtvrté generaci. Ta citelně podražila, což se přeneslo i na ceny minulé řady. Pětileté exempláře nejčastěji stojí kolem 220 až 250 tisíc korun. Se základním atmosférickým tříválcem 1.0 MPI mívají najeto zhruba 60 tisíc kilometrů, s přeplňovaným TSI spíše sto tisíc.
Netypické je, že za stejné peníze se běžně nabízí i stejně ojetý diesel. Vypadá lákavě, ale uvádíme ho naopak pro výstrahu. Tříválec 1.4 TDI trpí na přehřívání, jeho choulostivý hliníkový blok přitom utrpí nevratné a neopravitelné škody. Při koupi Fabie tedy významně ušetřit nelze.
 

 

Právě se děje

Další zprávy